• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 27.07.17, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti rikkaim spordiliit maksab ERRile promo eest pea miljoni

Aivar Pohlaku juhitav Eesti Jalgpalli Liit maksis kinni lõviosa 2020. aasta Euroopa meistrivõistluste finaalturniiri teleõigustest avalik-õiguslikku Eesti Rahvusringhäälingu eest, et ala parimal moel turundada.
Eesti Jalgpalli Liidu juht Aivar Pohlak
  • Eesti Jalgpalli Liidu juht Aivar Pohlak Foto: Postimees/Scanpix
Nimelt kirjutas Postimees, et 2020. aasta suvel korraga 13 Euroopa riigis toimuva jalgpalli EM-finaalturniiri teleülekannete õigused Eestis omandas sel nädalal rahvusringhääling. Väidetavalt maksti selle eest siinses mõistes rekordilised ligi 1,2 miljonit eurot, mis on üle kolme korra rohkem, kui on maksnud varasemate suurturniiride teleõigused.
ERRil endal sellist raha polnud ning nii tuligi selleks projektiks ETV-le appi Eesti Jalgpalli Liit, kellega sõlmiti sihtotstarbelise toetuse leping summale 950 000 eurot. Ülejäänud osa teleõigustest peab maksma ETV. Nii Pohlak kui ka televisiooni sporditoimetuse juhataja Rivo Saarna nentisid, et toetus on pretsedenditult suur.
Põhjusena tõi jalgpalliliit keerutamata ja varjamata välja, et tegu on sisuturundusega ehk liit soovib ala parimal moel turundada. „Meie soovisime jalgpallile parimat väljundit. ETV, hiljem ERR on 25 aastat järjepidevalt näidanud Eesti koondise mänge ja suurturniire. Meie huvi on see, et see jätkuks,“ rääkis jalgpalliliidu avalike ja koostöösuhete juht Mihkel Uiboleht Postimehele.
Majandusaasta aruandest selgub, et oma ala populariseerimiseks antakse välja ajakirja ja ostetaksegi peamiselt teenust ETVst. "Jalgpalli populariseerimise eesmärgil anti välja EJL ajakirja „Jalka“, millest ilmus 12 numbrit kuutiraažiga 10 000 eksemplari. Meistriliiga ja karikavõistluste mängudelt korraldati 34 TV otseülekannet kanalil ETV-s ja ETV-2. Lisaks toimusid internetiülekanded 89 mängust," seisis MTÜ eelmise aasta aruandes.
Samas jäi vastuseta mitu küsimust. Näiteks, kust võtab Eesti Jalgpalli Liit nii suure rahasumma? Uurides mittetulundusühingu majandusaasta aruandeid selgub aga, et liidul raha on. Liidu tulud ületavad 10 miljonit eurot aastas ning tulem ehk sisuliselt kasum ulatus samuti mullu ligi ühe miljoni euroni. Kokku on jalgpalliliidul akkumuleeritud tulu pea üheksa miljoni euro eest.
Lisaks oleks oleks hea teada, mida Aivar Pohlaku juhitav liit toetuse eest ERRilt vastu küsib. Kas näiteks hakkavad pallimängude vahepeal jooksma jalgpalliliidu toetajate reklaamid, mis lubab liidul omakorda küsida sponsoritelt rohkem raha? Eesti Jalgpalli Liit Äripäevaga ei suhtle.
Twitteris teatas jalgpalliliit siiski, et liit reklaami ülekannetele ei müü, kuid jäeti täpsustamata, kas liidu toetajate klippe, logosid vms näidatakse ERRi ülekannete ajal.
Jalgpalli Euroopa meistrivõistluste 2020. aasta finaalturniiri ning kahest Eesti jalgpalli rahvuskoondise osavõtul peetava valiksarja näitamisest oli huvitatud ka Eesti Meedia, kuhu kuuluvad Kanal 2 ja ka Postimees, ning TV3 haldav MTG. Pakkumiste lõppvooru jõudsid Eesti Meedia ja ERR ning kui jalgpalliliit poleks ERRi pakkumisele õlga alla pannud, oleks teleõigused omandanud ilmselt Eesti Meedia.
Loe lisa ka Postimehest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele