• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • 14.09.17, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti e-poed on brittide omast töökindlamad

Eesti e-poed on tehniliselt isegi paremas korras kui Suurbritannia omad, kuid võiksid olla kiiremad.
Eesti e-poed on brittide omast töökindlamad
  • Foto: PantherMedia/Scanpix
18
protsenti Eestis tehtud uuringus osalenud e-poodidest oli kasutamiskiiruse arvestuses absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama.
Tehtud uuringust rääkis Eesti e-kaubanduse liidu seminaril plumbr.eu juhatuse esimees Priit Potter. Tema sõnul muutuvad Eesti elanikud üha rohkem “pakirahvaks” ning oma e-poe on avanud või peagi avab enamik suuremaid kaubanduskette, vahendab kaubandus.ee.
Ta rääkis, et Plumbr tegi koostöös e-kaubanduse liiduga uuringu hindamaks, kui hästi töötavad Eesti e-poed. 
38
protsenti kasvas statistikaameti andmetel interneti teel kaupu müüvate kaupluste müügitulu tänavu seitsme kuuga, samas kui jaekaupluste müügitulu kasvas keskmiselt 6%.
Analüüsi aluseks võeti kõik e-kaubanduse liidu liikmed ehk 175 e-poodi. Erinevatel ajahetkedel külastasid neid poode Plumbr.eu robotid, kes imiteerisid korraga umbes 20 kliendi käitumist.
Mõõdeti kahte parameetrit. Esiteks iga tehtud kliki tulemuslikkust ehk loeti kokku, mitmel juhul e-pood tehniliselt ei töötanud ja kasutajale kuvati veateade. Teiseks mõõdeti iga kliki puhul, kui palju aega kulus kliendi jaoks nupuvajutusest kuni vastuse saamiseni.
Potteri sõnul esines tehnilisi vigu kõigest 3 protsendil e-poodidest, mis on väga tugev näitaja. „Erinevalt näiteks Suurbritanniast, kus sarnane uuring tehti 500 enimkasutatava e-poega ja kus robotid leidsid vähemalt 1 veasituatsiooni 19% e-poodidest.“
Kasutuskiirusega kehvemad lood
Kehvem on tema sõnul olukord e-poodide kasutuskiirusega.
Kasutajate käitumise uuringud näitavad, et kui peale nupuvajutust tuleb „pilt ette“ aeglasemalt kui 5 sekundit, tajub klient seda kui põhjendamatut aeglust, rääkis Potter. „Uuringus osalenud e-poodidest olid vaid ca 18% absoluutselt probleemivabad. Ülejäänud 82% peaksid oma poe aeglasemad kohad üle vaatama ja hindama, kas nad kaotavad aeglusest tulenevalt kliente või mitte,“ rääkis ta. „Umbes neljandikul poodidest esines tõsiseid probleeme – enam kui pooled nende klientidest kogevad igapäevaselt kasutajatena põhjendamatut aeglust.“
Potter ütles, et Plumbr julgeb tuginedes rohkem kui viiele miljardile päringule väita, et kui leht tuleb kasutaja jaoks ette keskmiselt 2 sekundi asemel 6 sekundiga, siis umbes neljandik kasutajatest lahkub keskkonnast ning 80% neist ei naase, kui tegemist on e-poega.
 Mobiiliveeb olgu fookuses
Astri.ee on kohe algusest saadik palju rõhku pannud mobiiliveebile, sest sealt kaudu tuleb 50% külastajatest. Kui Google’it uskuda, siis 79% kasutajatest, kes pole mobiiliveebi kiirusega rahul, külastavad ja ostavad tulevikus samast e-poest oluliselt vähem. Otsustasime mitte kasutada ühtegi olemasolevat platvormi, vaid teha täiesti rätseplahendus. Seda ma kellelegi teisele ei soovita, sest see eeldab ühelt poolt tugevat tehnoloogiapartnerit ja teiselt poolt fanaatilist projektijuhtimist maja seest.
Silver Hage
 Astri Grupi nõukogu liige

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele