Eestis kurdeti palju, kui TV3 ja Kanal 2 vabalevist lahkusid. „Küsimus on selles, kuidas kvaliteetse sisu tootmist rahastada. Ainult reklaami pealt seda ei tee. Näiteks sport nagu vormel 1 või jalgpall - see kõik maksab. Toimivad hübriidmudelid, mis on osalt tasuta ja osalt tasulised," rääkis TV3 Balti äride juht Pierre Danon Ärilehele.
- Meediaturul käib võitlus reklaamiraha pärast. Foto: PantherMedia/Scanpix
Kuidas suudetakse reklaami vallas konkureerida päris suurtega nagu Google ja Facebook, kes on tulu siiani ka maksuvabalt Baltimaadest välja viinud, küsis Ärileht Danonilt. „Nad on suutnud reklaamiturul nii kaugele jõuda põhiliselt sellepärast, et nad on targad ja kiired ning teinud asju, mida meie ei teinud,“ selgitas Danon.
Tema sõnul suudab Google pakkuda segmenteeritud ja suunatud reklaami, Facebook aga on sotsiaalmeedias tugev. Ta leiab, et Euroopas peaks telekanalite eesmärk olema just suunatud reklaamis alternatiive pakkuda.
„Õige vastus: pole vaja kurta ja nutta, vaid võidelda!“ ütles Danon Ärilehele. „Ühtlasi tuleb öelda, et maksudest kõrvalehoidmine on vastuvõetamatu. Prioriteet on võidelda ja kui mängureeglid kehtiksid kõigile võrdselt, oleks veelgi parem.“
Märtsis omandas USA erakapitalifirma Providence Equity Rootsi meediakontsernilt Modern Times Group (MTG) 115 miljoni euro eest nende Balti ärid. Nüüd tegutseb firma uue nime All Media Baltics all ning TV3 Balti ärisid juhib prantslane Pierre Danon.
Seotud lood
Leedus registreeritud päikeseenergia arenduskontsern Sun Investment Group (SIG) pakub 22. novembrini toimuva avaliku võlakirjade emissiooni käigus 2aastase tähtaja ja 11,5% suuruse aastaintressiga tagatud võlakirju eesmärgiga koguda investoritelt kuni 8 miljonit eurot.