YouTube'is blogimine muutis Anna Ovsjankina jaoks hobi tööks, mis annab talle stabiilse sissetuleku. DV küsis Ovsjankinalt, kuidas teenitakse YouTube'is raha.
- Eesti kõige populaarsem videoblogija Anna Ovsjankina – Estonianna. Foto: Erakogu
Anna Ovsjankina on Eesti kõige populaarsem videoblogija. Tal on YouTube'is 743 889 registreeritud jälgijat. Iga tema video kogub viimasel ajal 180 000-700 000 vaatamist, mõned klipid aga kuni mitu miljonit. Tema videoklippide peateema on ilu ja kosmeetika.
Me teame, kuidas te alustasite. Jätsite töö logistikavaldkonnas ja hakkasite otsima midagi loomingulisemat, katsetades ka YouTube'i. Mis juhtus, kui postitasite esimese video?
Esimese video tegin 2011 mais sülearvuti kaameraga. Selge see, et pildi kvaliteet oli kehv. Ma ei teinud video tegemiseks mingeid ettevalmistusi, monteerida ka ei osanud. Praegu kahetsen, et ei muutnud seda privaatseks, vaid kustutasin, sest väga tahaks vaadata, naerda ja hinnata tööd iseendaga, mida olen nende aastate jooksul teinud. Muide, ajal, kui mina tulin YouTube'i, oli ilu- ja kosmeetikakanaleid vähe, umbes 8 kuni 10 blogijat.
Ohoo!
Ehk neid oli ka veidi rohkem, kuid meelde on jäänud mitte enam kui 8–10 inimest. Minult küsitakse sageli: "Kuidas mitte karta kriitikat ja tagasisidet, kui oled algaja?"
Estonianna
Anna Ovsjankina on Eesti venekeelne videoblogija, moe- ja kosmeetikaekspert.Sündinud 1986. aastalÕppis Tallinna Tehnikaülikoolis transporti ja logistikat ning töötas sellel alal neli aastat.Alustas videoblogi pidamist 2011. aasta mais.Kõige suurema püsijälgijate arvuga Eesti blogija – üle 740 000Eesti vaatajaid 5-10%.
Küsin sedasama.
Kui hakkasin pidama oma kanalit, ei mõelnud ma sellele üldse. Soov jagada infot oli palju suurem. Tagasi vaadates saan aru, et ka YouTube'i kogukond oli hoopis teistsugune. Negatiivsust ja kriitikat oli palju vähem, iga arenguga kaasneb ühtaegu palju nii positiivset kui ka negatiivset.
Videote kommentaarides?
Jah.
Mida tegite pärast seda, kui olite postitanud esimese, praeguseks kustutatud video? Tegite valmis ja unustasite? Hakkasite seda aktiivselt levitama? Või vajutasite palavikuliselt F5, et näha, kui palju on vaatamisi?
(Naerab) Viimane variant! Ootasin väga kommentaare, isiklikke sõnumeid. Mäletan, et esimene tuli ingliskeelselt blogijalt: "Teeme nii, et mina registreerin sinu saidile ja sina minu omale." Registreerisin, aga tema minu saidile mitte. Aga ma nii ootasin!
Kuidas te seda videot jagasite, et seda näeks veel keegi peale teie?
Minu jaoks on siiamaani saladus, millised kanalid jagavad ja millised mitte. Mulle tundub, et asi on inimese isiksuses: ta kas jääb konksu otsa või mitte.
See tähendab, et panite video lihtsalt üles ja kohe ilmusid vaatamised ja kommentaarid?
Mingit hetkelist kasvu ei olnud. Kuid üleminek "eimillestki" hetkeni, kui mind hakati vaatama, toimus tõepoolest iseenesest. Ma ei rääkinud oma blogist kellelegi. Isegi mehele ütlesin alles kuu hiljem.
Toetas ta teid?
Jah! Mees oli põhiline, kes mind toetas, toetab, abistab nõuannetega, kuidas ja mida oleks parem filmida. Ka kogu tehniline pool on tema peal.
Kujutan ette, kui palju häid kanaleid on läinud hingusele seetõttu, et mees ütles naisele: "Mis jamaga sa tegeled?"
Lähedaste toetus on kahtlemata väga oluline, kuid ma ei arva, et kanalid oleksid surnud üksnes toetuse puudumise tõttu. Ja mul on isegi raske ette kujutada inimest, kes reageeriks nii karmilt ettevõtmisele, mis paneb armsama silmad särama! Minul õnneks selliseid näiteid ei ole, kõik blogijad töötavad oma teise poolega ühtses meeskonnas, kes rohkem, kes vähem.
Te sel ajal ju ei töötanud. Kas teile avaldati survet stiilis: leia kiiremini töö?
Mehe poolt ei olnud mingit survet. Ta tundis mind suurepäraselt ja teadis, et ma ei kavatse jääda koju istuma ja tegelema üksnes koduste asjadega, teadis, et see aeg oli mulle vajalik, et ma mõtleksin läbi ja teadvustaksin endale, mida ma tahan edasi teha.
Millal see juhtus?
Umbes teisel blogi pidamise aastal.
Mis projektid need olid?
Esimese raha tõi mulle projekt l'Orealiga. Kui mulle kirjutas selle brändi Venemaa esindaja: "Soovime, et teie oleksite meie interneti-nägu." Siis ma isegi ei uskunud. Istusime mehega ja mõtlesime: mis see on? Kelmus? Miks mina?
Mul ei olnud siis veel jumestuskunstniku haridust. Kuid mingite valikukriteeriumide alusel ma sobisin neile. Lendasin Moskvasse (üksi, esimest korda elus). Mulle ei kirjutatud ette mingeid stsenaariume, oodati, et ma mõtlen kõik ise välja ja näitan-räägin. Puutusin esimest korda kokku professionaalse meeskonnaga, kus mind filmiti hiigelsuure kaameraga, 12 inimesest koosnev meeskond seisis minu taga ja jälgis iga mu sõna ja liigutust. Tegelikult oli see paras katsumus, kuid andis tohutu kogemuse ja esimese teenistuse.
Kas teile meeldib see, mida teete?
Loomulikult meeldib, ja just sellepärast ma tegelengi blogimisega nii palju aastaid. See on armastatud töö, mis toob raha sisse. Kuigi, kui ma oma kanali avasin, ei seadnud ma teenimist hetkekski esikohale.
Kas raha ei ole teie jaoks siiani esikohal?
Ei ole. Ma saan väga palju reklaamipakkumisi, millest ütlen ära.
Miks?
Mul on põhimõtted, millest lähtuvalt ma näitan oma kanalil vaid seda, mis mulle tõeliselt meeldib.
Kui palju l'Oreal teile maksis?
Selge see, et summa ei olnud suur, see oli esimene projekt ja ma ei osanud tookord arvata, kui palju selline töö võib maksta. Pealegi ei olnud registreeritud jälgijaid siis veel eriti palju.
Kui palju?
Kui ma õigesti mäletan, siis kusagil 20 000 ringis.
Seda on ju palju!
Sõltub, kustpoolt vaadata!
Praeguse mõõdupuu järgi on seda vähe. Kuid tol ajal, kui oli 8 blogijat... Kui palju ühel videol siis vaatajaid oli?
See on huvitav: mida vähem oli jälgijad, seda suurem oli vaatamiste suhtarv. Kui mul oli neli tuhat jälgijat, võis vaatamiste hulk ulatuda kui 16 000ni. Kuid mida rohkem jälgijaid, seda väiksem on nende hulga ja vaatamiste arvu suhe.
Te ütlesite, et blogimise esimesel aastal olid ainult kulutused. Millised?
Peamiselt tehnikale: kaamera, valgustus. Meie halli Eesti ilmaga on loomuliku valgusega peaaegu võimatu filmida, alati peab olema täiendav valgusallikas. Alustada võib ka mobiiltelefoni kaameraga filmimisest. Ilusa ja kvaliteetse pildi saamiseks on kõige tähtsam piisav valgustus.
Kas vaja on prožektorit? Kui palju see peaks maksma?
Ostsin Amazonist kaks softboxi. Sel hetkel, umbes viis aastat tagasi, maksid need 99 naela.
Kas te teete reklaami sotsiaalmeedias?
Ei, ma ei ole kogu tegutsemisaja reklaami ostnud.
Isegi mitte Facebookis ja Google'is?
Isegi mitte Facebookis ja Google'is.
Teie blogi on kasulik. Kui vaadata YouTube'i kõige populaarsemate blogide TOPi, siis neis puudub igasugune kasulik sisu.
Jah! YouTube on jõudnud kahjuks sellisesse absurdi. See ärritab mind. Kuid nagu teada, sünnitab nõudlus pakkumise, mis tähendab, et sellised videod vastavad inimeste ootustele ja iseloomustavad ühiskonna meelsust. See on see, kuhu ma kohe kindlasti ei taha liikuda.
Aga kuhu te tahaksite?
Tahan areneda ja pidada edasi blogi, millest oleks kasu nii mulle kui ka vaatajale.
Kes on teie eeskuju?
Sellist ei ole. Pigem on blogija koondkuju. See on inimene, kellel silmad säravad ja kes püüab teha oma klipid huvitavaks ja informatiivseks. Kuigi ma vaatan ka neid blogisid, kus igas videos ei ole küll informeerivat sisu, kui mis kannavad see-eest energiat, mis mind nakatab.
Kuidas te oma blogi rahastate?
Erinevalt, YouTube maksab otse videos reklaami vaatamise eest, veel on kommertsprojektid erinevate brändidega nende toodete tutvustamise eest. Ja muud ka.
Kas reklaamiprojekt tähendab, et võtate mingi toote ja katsetate seda videos?
Jah, testin toodet ja jagan oma arvamust.
Kas te ütlete vaatajatele, et tegemist on reklaamiprojektiga?
Jah, tavaliselt ütlen või kirjutan video alla. Muide, ma olen märganud: mida rohkem projekte teha võtad, seda enam kaotad iseennast. Sest sa ei tee enam oma asja, vaid seda, mida sinult tellitakse. Kui tegutsed stsenaariumi põhjal, hakkab vaataja sinuga sidet kaotama.
Kuidas tasakaalu säilitada, et mitte kaotada ennast, vaatajat, ja seejuures teenida?
Ärge keskenduge kommertsprojektidele ja jääge iseendaks.
Kas te otsite reklaamiprojekte ise või nad leiavad teid?
Teine variant. Olen enda jaoks selgeks saanud, et kui mingi bränd tahab sind oma projektis näha, on koostöötingimustes oluliselt lihtsam kokku leppida. Aga kui kirjutad firmale ise, siis on tingimused tõenäoliselt hoopis kehvemad.
Kas ma sain õigesti aru, et teie 2011. aastal alguse saanud edulugu ei õnnestu teistel aastal 2018 enam korrata?
Proovige (Naerab).
Ma pean silmas, et kui tulen praegu välja klipiga, siis jälgijad ja kommenteerijad "ise" minu juurde ei tule?
Kes teab! Kõik sõltub videoklipist. Praegu võib väga kiiresti koguda miljon vaatamist ja jälgijat, võib-olla oletegi teie järgmine.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.