Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits leiab, et Eestis on toidukaupluste turul isegi kõvem konkurents kui kaubanduskeskuste turul, ja seda peab kindlasti teadma ka siia turule sisenev Lidl.
- Guido Pärnits Ülemiste keskuses, mis hakkab uuesti laienema. Foto: Andras Kralla
„Keegi peab kuskilt järele andma ja on küsimus, kes turule jäävad. Kes laseb ennast üles osta?“
küsis Pärnits Äripäeva raadios. „Siiamaani taovad kõik vastu rinda ja ütlevad, et just nemad on need, kes jäävad, aga ma ei usu, et see niiviisi läheb,“ rääkis ta.
Pärnits rääkis, et näiteks Prisma ja Rimi tugevused on hoopis teistes riikides ja kuigi teatud aja võivad nad mingit väikest turgu hoida – nii-öelda doteerida -, siis aastatepikkust perspektiivi sellel pole. Ta kirjeldas, kuidas Prisma ajas Leedus-Lätis äri, poodide asukohad olid päris kenad, aga mingil hetkel nähti, et sealt kasumit ei tule, ja pandi poed kinni.
Pärnits nendib, et Prisma on Eestis tugevam, kui oli Lätis ja Leedus, aga on siiski võrreldes Rimi, Selveri ja Maximaga siin haavatavam. „Ma arvan, et nemad on number üks, kes satuvad löögi alla,“ ütles ta. Selver ja Rimi on tema hinnangul kodumaisemad ja Rimi kaubamärk on Balti riikides tugevam, kusjuures Rimi ostis alles Leedus ühe teise keti ära, rääkis Pärnits. „Ma ennustan, et Prisma kaob turult,“ ütles Pärnits.
Tema sõnul ei juhtu see aga üleöö. Lidl tuleb alles 2020. aastaks, kõik poed saavad püsti ehk 2021. aastaks. Lisaks ei tee suured ketid turult väljumise otsuseid kiiresti. „Arvan, et 2023–2024 võime näha, kes on see, kes peab end maha müüma või turult lahkuma,“ rääkis ta.
Prisma tegevjuht Jussi Nummelin
kinnitas nädala alguses Äripäevale, et Prisma on huvitatud Eestis müügis olevate jaekaubandusettevõtete ostmisest või nendega ühinemisest. Tema sõnul soovib Prisma Peremarket lähiaastatel kahekordistada oma kaupluste arvu siin turul ja avada 10 uut supermarketi mõõdus poodi. "Otsime kinnisvara eelkõige Tallinnas ja Tallinna ümbruses. Samal ajal jälgime muidugi ka, kuidas meie konkurentidel läheb ja kas nendel vabaneb häid kaubanduspindasid," ütles Nummelin. Ka eelmise aasta sügisel kinnitas Prisma, et soovib senisest rohkem investeerida oma äri arendusse Venemaal ja Eestis.
Äripäeva
teemaveebis kaubandus.ee kirjutas Ellex Raidla partner ja kaubanduse valdkonna juht Risto Vahimets, et Prisma võimekust Eestis turgu haarata ei tohiks alahinnata. Tema sõnul on kaupluste arvu kahekordistamine teostatav, kui Prisma soovib rajada Eestisse väiksemate kaupluste formaadi või ostab väiksemate poodidega tegutseva konkurendi. „Üks selline kandidaat on näiteks ABC Supermarkets oma Comarketi ja Delice kaubamärgi all tegutsevate kauplustega,“ märkis Vahimets.
Kogu intervjuud Guido Pärnitsaga saab kuulata siit:
Seotud lood
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?