Peugeot’ autode Eesti maaletooja KW Bruun Baltic saab peagi uue omaniku.
- Sõiduauto Peugeot 508 GT Line. Foto: Scanpix/SIPA
Praegu on KW Bruuni omanik Taani firma Interdan Bil, selgub konkurentsiametile esitatud koondumise teatest. Kontserni tulevikustrateegia on aga keskendunud eelkõige sõidukite müügile Taanis ja Rootsis, nii et siinse üksuse müük on samm laiemast plaanist.
Automüüja ostab ära Soomes registreeritud ettevõte Auto-Bon Oy, mille omanik on George Bassadone. Ärimehele kuulub ka Eestiski tegutsev Bassadone Automotive Nordic Oy, mille ettevõtted tegelevad Hyundai, Isuzu, Suzuki ja SsangYongi autode maaletoomise ning hulgimüügiga Baltikumis, sealhulgas ka Eestis. Lisaks impordivad need firmad siia ka varuosi ja autotarvikuid.
KW Bruuni turundusjuht Kerli Maro ütles märtsi lõpus Leedu ärilehele Verslo Žinios, et muudatused ei mõjuta Peugeot’ kliente ega kohalikke esindajaid.
Konkurentsiametile esitatud teate järgi soovib Auto-Bon tõsta Peugeot’ kaubamärgiga sõidukite müügi ja kogu kontserni tegevuse efektiivsust Baltikumis, ent ka laiemalt. „Bassadone Group on Euroopa vanim Peugeot’ edasimüüja, näeme omandamist loomuliku sammuna, et tõhustada koostööd tootjaga ja haarata uusi turge,“ vahendas Verslo Žinios Bassadone Automotive Nordicu juhatajat Anttis Ruhaneni.
Kui firma Bassadone grupiga liidetakse – tehing vajab veel konkurentsiameti heakskiitu –, hakkab ettevõte kandma Auto-Bon Balticu nime.
Äri üha kasvab
Eelmisel aastal oli Peugeot’ turuosa Baltikumis 4,1% ning 2018. aasta jaanuaris tõusis see 6% tasemeni, märkis Leedu ärileht, mis tõdes ka, et pole teada, kes tehingu alustas – kas edukast ärist on otsustanud loobuda Interdan või uusi turge otsiv Bassadone.
KW Bruuni viimati äriregistrile esitatud majandusaruanne käib 2016. aasta kohta. Siis oli ettevõtte käive kokku 48 miljonit eurot, kusjuures veel 2015. aastal teeniti vaid 37,9 miljonit eurot müügitulu. Eestis registreeritud ettevõtte kaudu käib müük üle kogu Baltikumi, ehkki lõviosa – 25,2 miljonit eurot – teeniski ettevõte just siin.
Juhatus tõi esile, et 2016. aastal tegeleti eelkõige Peugeot’ müügi- ja teenindusvõrgu kvaliteedi tõstmisega. Tähelepanu all oli ka müügi suurendamine ning Peugeot’ positsiooni parandamine kolmes Balti riigis. Selle tagas nii uute mudelite turule toomine kui ka suuremad hankevõidud, selgub aruandest. Edukas oli ka tarbesõidukite müük.
Puhaskasumit teenis automüüja mullu 435 000 eurot. Kaugelt kõige suurem kulugrupp oli kaubad, toore, materjal ja teenused ehk edasimüügi eesmärgil sisseostetav kaup. Firma palgal oli mullu 17 inimest, kelle palgakulu oli mullu 690 000 eurot, mis teeb umbes 3383 eurot inimese kohta kuus.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.