• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,43%39 584,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,67
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,43%39 584,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,67
  • 02.05.18, 13:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota lõpetab Eestis diiselmootoriga autode müügi

Toyota lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse hübriidi ja bensiinimootori.
Toyota Corolla hübriidversioon tänavu aprillis Pekinigi autonäitusel.
  • Toyota Corolla hübriidversioon tänavu aprillis Pekinigi autonäitusel. Foto: Reuters/Scanpix
Amserv Auto AS juhatuse esimees Margus Nõmmik ütles, et ei näe otsusel suurt mõju Toyota müügile, sest juba praegu on enamik Amservi müüdud Toyota sõiduautodest kas bensiin- või hübriidmootoriga sõidukid. Ainsad mudelid, kus kogu müük on diiselmootoriga sõidukid, on Land Cruiser, Hilux ja uued mudelid Proace ning Proace Verso, kuid neid mudeleid see teade tema sõnul ei puuduta - neid toodetakse ka edaspidi diiselmootoriga.
Nõmmik ütles, et 80% eelmisel aastal Amservi müüdud Toyota sõidukitest olid sõiduautod ja nendest ainult 0,7% olid müüdud diiselmootoritega. "Üha enam inimesi on Toyota valikust eelistanud hübriidmudeleid ning see trend on kasvav, hübriidide osakaal muutub tulevikus kindlasti veelgi suuremaks," ütles ta.
Toyota Baltic ASi tegevjuhi Osvaldo Valentini sõnul viis just hübriidi populaarsuse kasv Toyota revolutsioonilise otsuseni lõpetada sõiduautode puhul diiselmootorite pakkumine.
"Hübriidi omamine on mugav. Inimesed valivad tavamudeli asemel üha sagedamini hübriidi, sest selle ülalpidamine on lihtne, see on töökindel ja vaikne. Toyota hübriidautot ei pea pistikust laadima, sellel on automaatkäigukast ning madalad hoolduskulud ja kõrge jääkväärtus," ütles Valentini. "Kui inimene on korra hübriidi proovinud, siis ta seda tavamudeli vastu naljalt ei vaheta. Need põhjused on toonud kaasa Toyota hübriidimüügi hüppelise kasvu."
Inimeste huvi diiselmootoritega sõiduautode vastu väheneb iga aastaga. Kui 2011. aastal oli kõikidest Baltimaades müüdud Toyota sõiduautodest 3% hübriidid, 39% diisel ja 58% bensiinimootoriga, siis eelmisel aastal oli hübriidi eelistajate arv kasvanud 27%ni. Diisli osakaal moodustas kogu valikust 20% ja bensiinimootor 53%.
Eestis ületas eelmisel aastal esimest korda uute Toyota hübriidide müük diiselversioonide müügi, mil hübriidmudelid moodustasid kogu mudelivalikust pea 22%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.01.25, 11:56
Südikad väikeettevõtjad tulevad kriisidest võitjatena välja
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele