• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,12
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,12
  • 05.09.18, 14:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus metoodika tekitas autostatistikas anomaalia

Esmaregistreerimiste järgi müüdi augustis Eestis 2655 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta augustikuu näitaja koguni 33,8 protsendiga.
Škoda ja Volkswagen olid müügiedetabeli tipust ainsad, kes ei pidanud muutunud metoodika tõtu autosid n-ö ette müüa.
  • Škoda ja Volkswagen olid müügiedetabeli tipust ainsad, kes ei pidanud muutunud metoodika tõtu autosid n-ö ette müüa. Foto: Andres Haabu
Tegelikult nii suurt buumi pole ja tulemus on mõjutatud Euroopa Liidu kütusekulu mõõtmise uuest metoodikast, selgitas AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
Tema sõnul määrati seoses Euroopa Liidus kehtiva sõidukite uue kütusekulu testiprotseduuri WLTP rakendumisega kvoodid, kui palju vana meetodiga mõõdetud sõidukeid võib peale 1. septembrit Euroopa Liidus müüa. „Paratamatult on igasuguse normeerimise juures kõiki asjaolusid arvestada raske, eriti kasvaval turul. Seetõttu tekkis suuremal osal uute autode müügiettevõtetest teatud kvooti ületav laoseis, mis oli vaja nii-öelda ette müüa ehk arvele võtta enne tähtaja kukkumist. Edetabeli tipust olid sellest vabad Škoda ja Volkswagen, kelle müügistatistika ka augustis kajastas reaalselt klientidele üleantud sõidukeid," ütles ta.
Sillati sõnul tuli eri markide peale kokku selliselt arvele umbes 500 sõiduautot, aga järgmiste kuudega taandub ettemüügi ja reaalse müügi vahe olematuks. "Buumi autode müügis ei ole ja praeguste märkide järgi ka ei tule. AMTEL jääb oma selleks aastaks antud kasvuprognoosi 8–10% juurde,“ ütles Sillat.
Praegu on kaheksa kuuga Eestis müüdud kokku 18 982 uut sõiduautot, mis on 11,1% enam kui mullu samal ajal.
Kõige popim ikka Toyota
Tarbijad eelistasid augustis enim väiksemaid maastureid, mille osakaal kõigist müüdud autodest oli 24,3%. Edukalt läksid kaubaks ka keskautod (19,2%) ja väiksema keskklassi autod (18,1%). Hübriidautosid müüdi 180 ja uusi elektriautosid 7.
Automarkidest olid augustis suurimad müüginumbrid Toyotal (582 uut sõiduautot), järgnesid Renault ja Škoda, vastavalt 428 ja 255 autoga. Mudelite esikolmiku moodustasid Toyota Avensis (274), Renault Clio (194) ja Nissan Qashqai (158).
Tarbesõidukeid müüdi augustis 510, mida oli 1,7% vähem kui möödunud aasta augustis. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 4553 uut tarbesõidukit ehk 10,6% rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli edukaim Peugeot 102 sõidukiga, järgnesid Citroen (81) ja Volkswagen (62). Veokeid müüs enim Scania (28).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele