• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,42%39 932,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,82
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,42%39 932,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,82
  • 16.10.18, 12:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa autotööstusel 50% elulootust

Saksa autotööstusel on ainult 50 protsendi suurune ellujäämislootus autotööstuse juhtiva jõuna kümne aasta pärast, ütles ettevõtte tegevjuht Herbert Diess.
Volkswageni tegevjuht Herbert Diess pekingis uut kontseptautot esitlemas.
  • Volkswageni tegevjuht Herbert Diess pekingis uut kontseptautot esitlemas. Foto: Reuters/Scanpix
Osa autotööstusi heidetakse valdkonnast välja, kui nad ei suuda elektriautode toodud muutustega kaasa minna ega suuda vastu seista uutele geopoliitilistele ohtudele, vahendas Reuters Diessi sõnu. „Praegusest seisukohast vaadates hindan Saksamaa autotööstuse võimaluseks 50 : 50 olla maailma juhtivate autotööstuste seas ka kümne aasta pärast,“ ütles ta.
Diessi sõnul on süsinikdioksiidi heitmete vähendamise intensiivsem nõudmine muutumas sõiduautodevastaseks kampaaniaks. „Me kõik oleme harjunud sellega, et meil on Saksamaa suurte autotehaste ja meile teenuste pakkujate ümber õitsvad linnakud, kus inimestele meeldib elada ja töötada, aga see ei pruugi igaveseks nii jääda,“ ütles Diess autööstuse konverentsil Wolfsburgis. “Kui vaadata sellistesse kunagistesse autotööstuse kantsidesse nagu Detroit, Oxford-Cowley või Torino, siis võib näha, mis juhtub linnadega, kui kunagised võimsad korporatsioonid on lahkunud.“
Et vähendada emissioone Euroopas 30 protsenti aastaks 2030, peab Volkswagen suurendama elektriautode tootmist 30 protsendini uute autode müügis, ütles Diess.
Tema sõnul kasvavad süsinikdioksiidi heitmed, mis on kliima soojenemist põhjustava kasvuhooneefekti üks peapõhjusi, Saksamaal aga peamiselt pruunsöel põhineva elektritootmise tõttu.
Siirdumine sisepõlemismootoritelt elektrimootoritele kaotaks Volkswagenis 2020. aastaks 14 000 töökohta ja nõuaks ettevõttesisese komponentide valmistamise täielikku ümberkorraldamist ütles Diess.

Seotud lood

Investor
  • 04.09.18, 06:00
Volkswageni osaniku dilemma: suurem dividend või hääleõigus?
Investoreist, kes minu eelmisel nädalal avaldatud Volkswageni-idee peale tuld võtsid, võis nii mitugi olla segaduses, sest Volkswagenisse investeerimiseks on nimelt päris mitu võimalust.
Börsiuudised
  • 24.09.18, 11:36
Porsche loobub diiselmootoritest
Porschest saab esimene Saksa autotootja, kes diiselmootoritest täielikult loobub, kirjutab Wall Street Journal.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 10:55
Kuidas poliitikud ja keskpankurid on viinud meid kuristiku äärele
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele