Sisekujundusfirma Shishi tegi omale 20. sünnipäevaks kingituse, sättides end eelmise aasta lõpus sisse Noblessneri sadamalinnaku kaunilt renoveeritud hoones. Aastaid Viimsis mitmel pinnal tegutsenud ettevõte tõi ühe katuse alla nii esindussalongi, kontoriruumid kui ka outlet-poe.
- Taivo Piller ja Mart Haber on otsusega Noblessnerisse asuda igati rahul. Foto: Liis Treimann
Värskelt Äripäeva tellijatele ilmunud ajakiri
Sisustaja kirjutab, et lõppenud aasta oli ettevõtte omanikele Mart Haberile ja Taivo Pillerile, kes tandem nii töös kui eraelus, märgiline veel mitmeski mõttes. Nad sõlmisid Ameerikas abieluks oma kauase liidu ning said oktoobris kaksikute – väikese poisi ja tüdruku – vanemateks. "Kõik tegemised on tänu kahele pisikesele inimesele veelgi enam mõtestatud,“ ütleb äsja ookeani tagant kodumaale saabunud Mart.
Jõudsite hiljuti Eestisse. Jõulud ja talvemesside virrvarr said teie jaoks alles nüüd läbi?
Jaanuar on tõesti alati aktiivne messide kuu. Me ei tegele käesoleva aasta jõuludega – see on meil ammu paigas ja juba müügiski, vaid paneme paika mõtteid, kuidas tahavad inimesed enda kodusid kaunistada 2020. aasta detsembris. Õige pea läheme tehastesse, kus ideed saavad teostuma hakata. Alustame India messidest, käime kohalikes tehastes. Sealt edasi ootab Hong-Kong, aprilli lõpus sisustusmess Hiinas.
Kuidas te nii pikalt sisustustrende ette oskate aimata?
Eks tuleb antenn olla ja tajuda, mis toimub. Disainimaailma dikteerib suuresti mood, sest alustuseks panevad inimesed endale midagi selga ja siis tahetakse samu detaile näha ka enda ümber, kodus, tööl. Sealt algab meie maailm. „Tundlad“ tuleb laiali hoida, aga usaldama peab ka sisetunnet, vaadata, mis värvid endale meeldivad, emotsioone tekitavad.
Me ei aja trendiajakirjadel järge ja kuula moegurusid, kes ütlevad, et punane on see, mis äge. Infol tuleb silm peal hoida, kuid tunnetada tuleb ise.
Kui te Shishiga 1998. aastal alustasite, kas uskusite, et kasvate nii suureks?
Lindale (Linda Johnsen, Shishi üks neljast omanikust – toim.) tuli mõte selline firma luua ja kohe alguses sai selgeks, et teeme rahvusvahelise brändi. Meie esimene avalöök toimus Läti Kunstiteatris toimunud messil, kus Vernissage Keskuse suur lillepood 100 000kroonise tellimuse tegi. See oli omal ajal ikka väga kopsakas summa ja andis usku, et ajame õiget asja.
Milliseid messe te kindlasti külastate?
Hiinas toimuv Cantoni mess on suurim. Paljud tootjad, kes on oma ala tipud, messidel ei käi, sest neil on kliendid juba olemas ja nad ei vaja tutvustamist. Meie jälgime messidel peamiselt seda, milliseid tehnikaid on lisandunud, millised uued tootjad tekkinud.
Kindla peale käime alati ka New Yorgis, Pariisis ja Frankfurdis toimuvatel messidel. Valikut on neis meeletult ja hea on näha, kellega ideed klapivad. Seal ringi käies tekivad mõtted, mis hiljem realiseeruvad, võtavad oma näo ning saavad enda omaks. Võõrsil olles käime alati ka tehastes. Oma kollektsioone müüme Atlanta, Pariisi ja Frankfurdi messidel.
Kuidas te ühiselt uute ideedeni jõuate?
Aeg on teinud oma töö ja üldiselt tajume üksteise visioone päris hästi. Linda on käekirjalt selgema joonega, meile Taivoga meeldib rikkalikum.
Te olete Ameerika turule liikumas?
Üle-eelmisel aastal lõime seal firma ja avasime Atlantas asuvas messikeskuses showroom'i. Kui Euroopas on messikeskused meie mõistes suured - Frankfurdis on näiteks kõrvuti kaksteist paari-kolmekordset halli, siis USAs on kõrvuti kolm kahekümnekorruselist hoonet. Meil on ühes sellises kesklinnas asuvas majas 16. korrusel ligi 300ruutmeetrine pind. Et see on aasta ringi avatud, on meile mitu korda lihtsam – tooted on huvilistele nähtavad ja huvilised jõuavad nendeni rutem. Muidu on üsna tavaline, et messile minnes ehitad alustuseks viis päeva enda ala üles, viis päeva müüd ja kolm päeva pakid. Energia, mida panustad, on meeletu! Euroopas messidel käies on meil nagu tuuritavatel bändidel kaks setti mööblit ja üks sett näidiseid. Teisiti ei saaks.
Millised on teie lähiaja plaanid?
Tahakski end paremini Ameerika turul kinnitada, areneda. Loomulikult on ka Euroopas tegutsedes arenguruumi – teenust saab alati paremaks muuta, tarnet lühemaks.
Milliste riikide tehaste tootmises esineb kõige rohkem hilinemist?
India töökultuur on pisut teine. Praeguseks on see pisut paranenud, kuid tellimust tehes tuleb üks kuu kauba kättesaamise ajale siiski mõttes otsa liita. Samas on seal säilinud käsitööoskus imetabane ning kannatlikku meelt väärt.
Kuidas ebareaalselt kiires elutempos püsti püsida?
Loodus aitab. Tuleb võtta koerad, lapsed ja minna jalutama. Meil on Muhumaal maakodu, mis alati aitab ja kuhu Eestis olles alati jõuda püüame.
Samas on meil üsna selge kalender, mis aitab valmistuda. Kiiremad ajad on augustist jaanuari lõpuni. Peale seda valmistame uut kollektsiooni, käime tehastes, reisime. Maist augustini on rahulikum, kodus olemise aeg. Seda ootame me sel korral eriti, sest see suvi saab kaksikutele olema ju esimene.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”