Pool aastat tagasi Margus Linnamäele kuuluvast UP Investist strateegilise partneri leidnud ökotooteid müüv Biomarket otsib nüüd uut partnerit. „See otsus ei olnud meile pikalt ette teada,“ ütles Biomarketi omanik Priit Mikelsaar.
- Biomarketi tegevjuht Priit Mikelsaar Tallinna Kaubamaja Biomarketis. Foto: Terje Lepp
Eelmise nädala lõpus teatas UP Invest, et ettevõte soovib keskenduda oma põhitegevustele tervishoiu, meedia ja meelelahutuse valdkonnas, mistõttu on alustanud Biomarketi osaluse müüki. Ettevõttele kuulub 50 protsenti Biomarketist.
Biomarketi 40 protsendi suuruse osaluse omanik Priit Mikelsaar ütles, et pole õige inimene UP Investi strateegiliste otsuste tagamaid kommenteerima, kuid see otsus ei olnud talle pikalt ette teada. „Kui plaan selgeks sai, siis oli kõigi osapoolte huvi kiiresti edasi liikuda. Käivitada uue partneri otsing ning öelda muutus ka avalikult välja. Biomarketi poolelt vaadates on see otsus mõistetav – me oleme UP Investi äriportfellis väike osa ja kui strateegiline fookus nihkub sellest segmendist välja, siis on osaluse müük loomulik,“ ütles ta.
Kellest saab uus partner, Mikelsaar veel ei tea. „Meil olid mõned tugevad huvilised olemas juba enne, kui uudis avalikkuse ette jõudis. Mul on hea meel, et uue partneri otsing ka meedias laiemat kõlapinda leidis. Loodan, et see aitab meil kõik potentsiaalsed huvilised kiiresti välja selgitada ja laua taha saada,“ ütles ta.
Otsib pühendunud partnerit
Ta ütles, et tugev ja pühendunud partner on Biomarketi arengule väga oluline. „Kuna UP Investi strateegiline suund on keskenduda muudele valdkondadele, siis sellest lähtuvalt on muutus omanike koosseisus nii UP Investile kui ka Biomarketile loogiline samm,“ leidis ta.
Mikelsaare sõnul ei mõjuta partneri vahetus Biomarketi igapäevatööd. „Aga minule endale tähendab see lühiajalises perspektiivis fookuse nihkumist uue partneri kaasamisega seotud tegevustele,“ ütles ta.
Tema sõnul on Biomarketi turusegmendis suur kasvupotentsiaal, kuid ka konkurents muutub järjest tihedamaks. „Usume, et meil on väga head eeldused siin oluliselt kasvada ning turuliidrina jätkata, ja otsime partnerit, kellega koos see plaan ära teha. See eeldab kindlasti tahet, kogemust ja võimekust,“ ütles ta.
Mikelsaar on varem Äripäevale öelnud, et Biomarket on rohkem hingega tegutsemine, mitte vaid äri. „Olen jätkuvalt hingega asja kallal,“ ütles ta. Ta märkis, et ei näe hingega tehtavat tööd ja äri kuidagi vastuolulisena. „Pean väga oluliseks, et me jõuaksime ka professionaalselt ja äriliselt tipptasemele. See oli ka põhjus, miks me UP Investiga koostööd alustasime ning ma hindan sealseid inimesi ja nende antud panust endiselt väga kõrgelt,“ ütles ta. „See on aidanud Biomarketit päris mitu suurt sammu edasi ja võtame selle koostöö käigus õpitust palju ka tulevikku kaasa,“ lausus ta.
Enne Linnamäe tulekut kahjumis
Biomarket OÜ teenis 2017. aastal 5,03 miljoni eurose käibe juures 0,20 miljonit eurot tegevuskahjumit, selgub Äripäeva Infopangast. Aasta varasemaga võrreldes kasvas ettevõtte müügitulu 13,88%, aga tegevuskasumi rentaablus oli –3,91%. Aruandeaasta lõpus töötas ettevõttes 43 töötajat (täistööajale taandatult) ja aastaga kasvas töötajate arv 7 võrra.
Biomarketi omanikud on UP Invest OÜ (50%), Priit Mikelsaar (27%), Moos OÜ, mis kuulub samuti Priit Mikelsaarele (13%), ja Philia OÜ, mis kuulub Arno Ilvesele (10%).
Eelmise aasta suvel ostis ärimees Margus Linnamäe poole Biomarketist. Toona kirjutati, et peamiselt Tallinnas ökotooteid müüva Biomarketi käsi on viimastel aastatel käinud hästi ja aastast 2017 loodeti 7,4 miljonit eurot käivet (tegelik aga 5,03 miljonit).
Suvel märkisid tehingu osapooled konkurentsiameti teates, et koondumise eesmärk on laiendada Biomarketi äritegevust, andes ühingule juurdepääsu OÜ UP Investi kui finantsinvestori finantsvahenditele. Margus Linnamäele kuuluva UP Investiga käte löömise kohta ütles Mikelsaar siis, et tehingu mõte ja eesmärk ei olnud osasid müüa, vaid partner kaasata. „Küsisime endalt, kuidas saaksime Biomarketi missiooni ökotoodete kättesaadavaks, igapäevaseks ja loomulikuks muutmisel veelgi paremini ellu viia, ja tugeva partneri kaasamine tundus väga mõistlik samm,“ ütles ta toona.
Lisaks Tallinna kaubanduskeskustes tegutsevatele poodidele on Biomarketil kauplused ka Pärnus ja Tartus ning tütarettevõte Lätis, mille käive 2016. aastal jäi 200 000 euro ringi.
Seni on UP Investi ettevõtted toidukaupade valdkonnas tegelenud jäätise, mahlade, smuutide, võileibade ja kohvijookide müügiga kohvikutes ja mahlabaarides. Seda Apollo Kohvikutele kuuluva Blenderi keti kaudu, millel on Tallinnas 5 kohvikut ning käivet on tänavu deklareeritud pea 800 000 euro eest.
Biomarket OÜ esitas oma 2017. aasta aastaaruande äriregistrisse 13. jaanuar 2019.
Auhinnaraha tuleb tagasi maksta
Bioneer.ee kirjutas, et UP Investile kuuluv ökotoitu müüv veebipood FreshGo lõpetas tegevuse, kuid oli just jaanuari lõpus saanud 2018. aasta keskkonnasõbralikuma ettevõtte tiitli ja auhinnaraha 35 000 eurot. Keskkonnaministeeriumi asekantsler Kaupo Heinma vastas Bioneeri küsimusele, et ministeeriumi keskkonnasõbraliku ettevõtte hindamiskomisjon vaatab üle kõik eelmise aasta keskkonnasõbraliku ettevõtte kategooriate võitjad, kelle seast valitakse välja uus auhinnaraha saaja.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.