Osa süüd selles, et Soome turistid Eesti poole ei vaata, on Eesti turundamisel tehtud vigadel, kirjutab Kauppalehti.
- Turistid Tallinna sadamas. Foto: Andras Kralla
Leht viitab Tallinnas eelmisel nädalal toimunud kriisikogunemisele, mis otsis lahendusi drastiliselt kahanenud soomlaste Eesti-reiside, aga eriti nende Eestis ööbimiste arvu suurendamiseks. Koos olid EASi turismiarenduskeskuse Tallinna Sadama, Tallinki, Eckerö Line’i, Viking Line’i, Finnairi, Eesti Turismifirmade Liidu, Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu, Eesti Spaaliidu ja Tallinna turismiameti esindajad.
Midagi tuleks teha, aga kõigepealt oleks hea teada, miks nii Eesti enam soomlasi ei köida.
Visit Tallinna Soome turu eest vastutav Mall Oja ütles, et viimane Soome turisti profiili uuring on pärit 2014. aastast. Tema sõnul on Soome turist muutunud. „Ta ostab Tallinnas varasemast vähem, ka turisti keskmine vanus väheneb ja noored ei tunne ostlemise vastu nii suurt huvi. Nüüd on soomlase jaoks oluline pigem see, mida uut ta näha ja kogeda saab,“ rääkis Oja.
Eelmisel suvel vähenesid soomlaste Tallinna-sõidud Soome statistikaameti andmetel 37 protsenti. Tänavu jaanuaris ööbis Eestis 19 protsenti vähem turiste kui aasta tagasi. Seda võib nimetada kukkumiseks.
Kauppalehti kirjutab, et suurt osa sellest kukkumisest võib seletada Eesti enda turundusvigadega ehk sellega, et Eesti lõpetas oma maa turundamise soomlastele. Kõige tipuks pandi 2017. aasta lõpus kinni ka Eesti turismiarenduskeskuse Helsingi kontor.
Sama soojaga vähendati ka osalemist Soome messidel miinimumini või loobuti sellest täielikult. Eesti suunas oma turunduse teraviku veebi, lootes noori soomlasi laevadele meelitada, nii paraku ei läinud. Nüüd üritatakse nende otsuste tulemusi parandada, nagu ka eelmise nädala kriisikoosolekul kokku lepiti.
Kui Eesti hakkab nüüd teadlikult soomlastest turistidesse suhtuma, siis ollakse õigel teel, kirjutab leht, ja tuletab meelde EASi suhtumist eelmise aasta kevadest, tsiteerides Ärilehte: Eestisse tulevatel naabermaade turistidel ei ole palju raha, mida nad võiks Eestis kulutada. Meil läheb vaja rikkamaid turiste.
Kauppalehti täpsustab, et see väide ei pea paika, sest uuringute järgi kulutavad Soome turistid Eestis raha keskmisest turistist rohkem.
Turismiametnikud tahavad Soome lehe teatel Eestis näha rohkem konverentsituriste ja külalisi Aasiast. Kauppalehti lisab, et Aasiast ongi lisaturiste tulnud, aga mitte samal määral, kui palju Soome turiste vähemaks on jäänud.
Eelmisel nädalal määras turismiarenduskeskus Eesti esindaja Soome turismi äriklientidega suhtekorralduseks ning koostööks. Sellesse ametisse palgati Malle Kolnes, kes tegi seda tööd ka varem turismiarenduskeskuse Helsingi kontoris. Uut ametit pean Kolnes Tallinnas. Taas hakkab Eesti ka Soome messidel käima, lubas turismiarenduskeskuse spetsialist.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.