Euroopa Komisjoni uurimine, kas Google kasutas oma turupositsiooni ära konkurentide ebaausalt väljatõrjumiseks, päädis 1,5 miljardi euro suuruse trahviga, mis on juba kolmas omataoline.
- Konkurentsivolinik Margarethe Vestager. Foto: EPA
Euroopa konkurentsivolinik Margarethe Vestager ütles Komisjoni teates, et Google oli oma turupositsiooni ära kasutanud ning kümne aasta vältel rikkunud Euroopa seadusi, takistanud konkurentsi ning vähendanud võimalust, et tarbijad konkurentsist võidaksid. Maksimaalne trahv oleks võinud olla isegi 13 miljardit eurot ehk 10 protsenti Google'i emafirma Alphabeti käibest.
Uurimise all oli Google'i Adsense teenus, millega veebilehtede omanikud said külastajatele Google'i vahendatud reklaame näidata ja teenitud tulu jagada. Aastatel 2006–2016 piiras Google Adsense klientidel konkurentide teenuste kasutamist, algul teiste teenuste kasutamist keelates ja seejärel samaaegselt kasutatavate teenuste arvu piiramist nõudes.
Komisjon märkis otsuses, et Google'l oli veebireklaamide turul Euroopas domineeriv positsioon vähemalt 2006. aastast saadik, turuosa ulatus ajuti 85 protsendini.
See ei ole internetihiiule esimene kord Euroopa regulaatoritele silma jääda, seni on kontsernil tulnud vastu võtta trahvikviitungeid ühtekokku 7 miljardi euro eest, ükskord mobiiltelefonide operatsioonisüsteemi Android turupositsiooni kuritarvitamise eest ja kord oma ostukanalite eelistamise eest otsingutulemustes. Mõlemad trahvid on Google vaidlustanud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.