• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 29.03.19, 15:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltic jõudis esimese projekteerimisleppeni

Täna kohtusid Tallinnas Rail Balticu ühisettevõtte RB Rail AS esindajad Hispaania projekteerimisettevõtte IDOM Consulting, Engineering, Architecture esindajatega, et sõlmida leping Pärnu–Rapla raudteelõigu projekteerimiseks. Tegemist on esimese Rail Balticu põhiliini projekteerimislepingu sõlmimisega.
Esimese lõiguna sõlmiti projekteerimisleping Pärnu ja Rapla vahel. RB Rail ASi tegevjuht Timo Riihimäki peab seda märgilise tähendusega sündmuseks.
  • Esimese lõiguna sõlmiti projekteerimisleping Pärnu ja Rapla vahel. RB Rail ASi tegevjuht Timo Riihimäki peab seda märgilise tähendusega sündmuseks. Foto: Andras Kralla
Lõigu pikkuseks, mis ulatub Rapla maakonnapiirist Tootsini Pärnu maakonnas, on ligikaudu 71 kilomeetrit. Eelprojekti järgi on lõigule plaanis rajada 13 maanteeviadukti, üheksa raudteeviadukti, üheksa ökodukti ja neli raudteesilda. Sõlmitud lepingu summa ilma käibemaksuta on 6,8 miljonit eurot.
Järgneva kahe aasta jooksul pakub IDOM koostöös Eesti ettevõttega Skepast & Puhkim OÜ projekteerimisteenuseid raudtee aluskonstruktsiooni, pealisehituse ja sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks. Projekteerimisteenus hõlmab kohapealseid uurimusi, toimeväärtuse kujundamist, projekti põhjalikku väljaarendamist ning üksikasjalikku tehnilist projekteerimist. Samuti tagab töövõtja järelevalve, kuni ehitustööd on täielikult vastuvõetud.
RB Rail ASi tegevjuhi Timo Riihimäki sõnul on projekteerimisega alustamine põhiliinil märgilise tähendusega kõigile Rail Balticu projekti kaasatud partneritele. „RB Rail AS on läbi viinud eduka rahvusvahelise hankemenetluse ja oleme valmis alustama projekteerimistöödega,“ ütleb ta.
Tänaseks on algatatud seitse detailse tehnilise projekteerimise hanget 11st, kattes 57% kogu Rail Balticu raudteetrassi pikkusest. Eestis käivad tehnilise projekteerimise hanked terve trassi ulatuses. Lätis ning Leedus on seevastu algatatud kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele