• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • 24.04.19, 17:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurendid ei usu Isamaa valimiskampaania maksumust

Riigikogu valimistel suutis Isamaa osta teistest parteidest poole rohkem reklaami poole väiksema raha eest. Kuidas Isamaa ridadesse kuuluva Reet Roosi meediaagentuur sellega hakkama sai, jääb arusaamatuks.
Riigikogu valimistel sai Isamaa 12 mandaati.
  • Riigikogu valimistel sai Isamaa 12 mandaati. Foto: Andras Kralla
Uuringufirma Kantar Emor andmetel tellis Isamaa esimeses kvartalis reklaami ligi 30 protsenti enam kui Reformierakond, kuid viimane maksis samal ajal reklaami eest ligi kaks korda rohkem, Keskerakonnaga võrreldes olid suhtarvud 60 protsenti ja 1,4 korda, kirjutas Eesti Ekspress ning tõi välja, et teatud tingimustel võib tegu olla varjatud rahastamisega.
Ühelt poolt on Isamaa liikme ja suurannetaja Reet Roosi omanduses olev Inspired Eestis suur tegija ja ettevõtte juht Meelis Järvela ütles Ekspressile, et kui tema vaatab Emori toodud andmeid, siis erilist kõrvalekallet ei ole – nende mahtusid arvestades on need normaalsed vahed. Teised sellist vahet ei usu.
Konkurendid Media House'i agentuurist tõdevad, et nemad poliitreklaami hindu konkreetselt kommenteerida ei oska, kuid sellist hinnavahet turu konjunktuur kindlasti ei selgita. "Nii palju odavamalt ei tohiks kuskil saada, nad võivad küll öelda, et see nii on, aga väheusutav. Pigem tuleks vaadata nende meediakanalite poole, kust reklaami osteti, sest meediaagentuur on lõpuks ainult vahendaja, kes võtab seda, mida talle pakutakse," rääkis Media House'i juht Raido Raamat.
Eriti kahtlane on suurte allahindluste või hinnavahede juures see, et poliitreklaamile tahetakse üldiselt turul teha vähem allahindlusi kui kommertsreklaamile, rääkis Raamat. "Viimati osalesime poliitreklaami kampaaniates neli aastat tagasi ja enne seda ka pikalt, Res Publica turule tulemisest saadik. Ja juba sel ajal oli poliitreklaami keskmine allahindlus väiksem kui kommertsreklaamil. See olla ainult süvenenud, nüüd küsitakse poliitreklaami eest ettemaksu ja allahindlused on veelgi madalamaks läinud," lisas ta.
Ka Postimees Grupi müügidirektor Raido Soom tõdes, et poliitreklaamidele tehtavad allahindlused on pigem väiksemad. Postimehes Isamaa teistest suuremat allahindlust ei saanud, kinnitas ta. “Keegi eridiili ei saanud ja kõik lähtuvad lõpuks turureeglitest, olgu siis Äripäeva reklaamiosakonnas või meil. Ei saa keegi ka “pahatahtlikult” reklaami eetrisse lasta, sest seda kontrollitakse täpselt,” rääkis Soom.
Äripäeva või Ekspress Grupi reklaamiosakonna inimesed suuri allahindlusi ei tunnista. "Kahekordset hinnavahet ei ole Isamaa saanud, kindlasti ei ole saanud. Kuidas täpselt hinnad lõpuks kujunesid, kas päris võrdväärselt, ei oska hoobilt öelda, aga suurusjärgud on sarnased. Meie huvi ei ole lõpuks eelistada ühte erakonda teistele, sest see ei ole meile äriliselt kasulik," ütles Delfi veebireklaami osakonna juht Sander Maasik.
Peamised Isamaa reklaamikanalid olid Emori andmetel Postimees Grupist Kanal 2 ja Postimehe veebiportaal, raadiokanalitest TV3ga samasse gruppi kuuluv Star FM, Taevaraadio OÜ Sky Plus ja Postimees Grupist Kuku. Postimees Grupp kuulub samuti Isamaa suurtoetajale Margus Linnamäele.
Kui Reet Roos toetas erakonda valimiste eel ja järel kokku 100 000 euroga, siis Margus Linnamäe annetas 50 000 eurot ning tema vend meediaärimees Aivar Linnamäe ühtekokku 100 000 eurot. Võrdluseks: Isamaa ametlikud reklaamikulud olid esimeses kvartalis 650 000 eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele