• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • 08.05.19, 16:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elron: kahjum on ainult raamatupidamislik

Kui riigi poolt reisirongifirmale Elron antud rongide amortisatsioon maha arvata, siis ettevõte kahjumis ei olnud.
Raamatupidamislikult oli Elron eelmisel aastal 5 miljoni euro suuruses kahjumis
  • Raamatupidamislikult oli Elron eelmisel aastal 5 miljoni euro suuruses kahjumis Foto: Andras Kralla
Kuna sihtfinantseerimisega Elronile põhivaraks antud Stadleri rongid tuli esimesel aastal täie hinnaga kasumisse kanda, siis nüüd amortiseeritakse see ühekordne sissemakse aasta-aastalt maha, ei jäänud riigifirma rahule majandusaasta aruandest avaneva pildiga, nagu ettevõte oleks suures kahjumis.
"Lihtsustatult öeldes – Elroni kasumiaruanne näitab uue aruande järgi kahjumit seni, kuni rongid on amortiseerunud, kuid see ei peegelda tegelikku majanduslikku seisu,“ ütles Elroni juht Merike Saks, kes ei olnud ka rahul väitega nagu oleks kahjum süvenenud, sest amortisatsiooni arvestamata oleks kasum kukkunud vaid 1,2 miljonilt eurolt 160 000 eurole.
Langus tuli tema sõnul avaliku teenindamise lepingu muudatusest, mille kohaselt ei maksta Elronile enam tegevuskuludeks välja riigieelarvesse planeeritud dotatsiooni, vaid sellega kaetakse reaalsed kulud, millele lisandub 1 protsent piletitulust.
Kui 2017. aastal maksis riik Elronile välja kogu riigieelarvesse planeeritud toetuse, siis hoidis Elron kulusid kokku ega kasutanud toetust ära täies mahus. 2018. aastal toetati dotatsiooniga vaid reaalseid kulusid, miis teeb ka majandusaasta aruannetes nende andmete vahe suureks.
Dotatsioon iseenesest võrreldes 2017. aastaga kasvas, seda põhiliselt tegevuskulude arvelt – suurim kuluartikkel on seejuures olnud infrastruktuuri kasutustasu ehk kuna Elronile kuuluvad vaid rongid, siis raudteejaamade, perroonide ja taristu omanikule tuleb nende kasutamise eest tasuda. Kuna 2017. aasta detsembris infrastruktuuri kasutustasud tõusid, siis sellega seoses suurenes ka tegevuskulude dotatsioon.
Samas ei kata dotatsioon kõiki reisijateveo kulutusi ja need kaetakse läbi piletimüügist saadava tulu. Kasvav piletimüügitulu vähendab aga riigi poolt Elronile makstavat toetust. "Näiteks Elroni 2018. aastal suurenenud piletitulu arvelt sai riik toetuseks planeeritud 24 miljonist eurost kasutada 1,8 miljonit muude vajaduste katteks,“ lisas Saks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 13:20
Kuidas tehisintellektiga saavutada selge konkurentsieelis?
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele