Valitsus andis tänasel istungil Elronile heakskiidu osta kuus uut rongi, millest neli on hübriid- ja kaks elektrirongi.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas
tahtis algul hankida neli uut rongi, vähemalt selline plaan oli veel 4. juunil, kuid nüüdseks on arv suurenenud.
Aasa sõnul saab Elron uute rongidega tihendada rongiliikluse graafikut ning tagada reisijatele jätkusuutlikku teenust. Aas lisas, et uute rongide soetamisel on arvestatud pidevat nõudluse kasvu. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel selgub rongide hind hanke käigus.
Eelmisel nädalal ütles Elroni juhatuse esimees Merike Saks Äripäevale, et hulk eeltööst hanke korraldamiseks on juba tehtud. "Kui see otsus lõpuks tuleb, siis meie läheme nii kiiresti edasi kui võimalik," ütles ta kümmekond päeva tagasi.
Rongide võimalikku maksumuse kohta ütles Saks, et see sõltub hankest ja sellest, milliseid ronge täpselt tellida, aga ühe rongi maksumus on suurusjärgus 10 miljonit eurot. Seega kuue rongi maksumus võib ulatuda 60 miljoni euroni.
Reisijate arv on kasvanud kaks korda
Ministeerium selgitas, et kuus aastat tagasi soetatud rongide tulemisest saadik on reisijate arv kahekordistunud. Samas märkis Aas, et praegu on riigifirma olukorras, kus kõik rongid on igapäevaselt kasutusel ning kohati on keeruline leida sobivat aega remondi ja hooldustöödeks.
Uutest rongidest neli on hübriid- ning kaks elektrirongi. Hübriidrongid tulevad eeldatavalt liinile 2022. aastal. Elektrirongide soetamise ajaline määratlus sõltub Haapsalu rongiliini väljaarendamisest.
Seotud lood
Elron on valitsuse otsust uute rongide hankimise kohta juba pikka aega oodanud ning osa eeltööst ära teinud, kui rongifirma lõpuks rohelise tule saab, siis saaks neli uut rongi liinidele kuskil 3 aastaga. Maksumus 40 miljonit eurot ca.
Rongiga reisijate arv on viimaste aastate jooksul kasvanud ning suvisel hooajal soovitas Elron näiteks jalgratastega rongi pigem mitte tulla, kuna need võtavad ruumi. Täna teatas Majandus- ja taristuminister Taavi Aas, et teeb lähinädalatel valitsuskabinetile ettepaneku soetada Elronile neli uut rongi.
Kui riigi poolt reisirongifirmale Elron antud rongide amortisatsioon maha arvata, siis ettevõte kahjumis ei olnud.
Elroni kaubamärgi all Eesti reisirongiliiklust korraldava AS Eesti Liinirongid kahjum süvenes möödunud aastal üle 5 miljoni euroni, aasta varem oli see veel 3,8 miljonit eurot.
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
3
Testi, kas oled targem kui Luik ja Rõtov
Viimased uudised
“Mitte hiinlased, vaid Euroopa on ise endale jalga tulistanud“
Kahjum parandati suuremaks
Lisatud Pärnumaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Lisatud Saaremaa ettevõtete TOP
“Pakuti huvitavat võimalust, haarasin kinni“
Tagasi Äripäeva esilehele