Eestlane reisib ka tänavu palju, kinnitas Eesti turismiäri ühe lipulaeva Estraveli turundusdirektor Airi Ilisson Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Pakettreise tellivate kohalike klientide seas hinnatakse sihtkohana järjest kõrgemalt Ida-Euroopat. "Moodne retro," iseloomustas Ilisson endisi sotsialismimaid.
- Bulgaaria pealinna Sofia tänavapilt. Foto: Andres Haabu
Head ajad majanduses ja tarbija kasvanud kindlustunne annavad märku ka turismisektoris. Ilisson märkis, et võrreldes eelmise aasta juuniga on Estravelis pakettreiside ostjate hulk tänavu kolmandiku võrra kasvanud, milles oma osa mängis siin juuni teises pooles ja juuli alguses valitsenud jahedam ilm. Kui juunis-juulis ostavad eestlased tavaliselt reise Vahemeremaadesse – Itaaliasse, Kreekasse, aga ka Horvaatiasse, Türki ja Montenegrosse –, siis tänavu kerkis populaarseimaks n-ö viimase hetke reisiks hoopis Bulgaaria.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Turistide arv maailmas on lähikümnenditel mitmekordistumas, selleks et ka Eesti kasvust osa saaks, tuleb end väliskülaliste muutunud eelistuste järgi kohandada.
Kuigi Tallinki tulemused lõid LHV prognoose, leiab Swedbanki analüütik Marek Randma, et ettevaatlikkuseks on põhjust omajagu, sest aina suurenevad kulud tõotavad kasumlikkust ka edaspidi ohustada.
Turismi arengut tuleb suunata võimalikult nutikalt olukorras, kus osa suuri turge on languses, tarbijakäitumine muutumas ja meie infrastruktuur veel investeeringute ootuses, arvab Eesti Turismifirmade Liidu asepresident Külli Karing.
Turismiettevõtja Tiit Pruuli sõnul on Soome turistide hulk drastiliselt vähenenud ja see toob tervele sektorile kaasa suured probleemid.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.