Riigiga vägikaigast vedav Hugo Osula sai Brüsselist tuge
Eestis 20 aastat kehtinud ühistranspordiseaduse paragrahv, mis kohustab bussiettevõtteid tasuta ja riigi hüvitiseta vedama puudega inimesi ning koolieelikuid, on Euroopa Komisjoni hinnangul vastuolus Euroopa õigusega, teatas bussifirma Lux Express.
Euroopa Komisjon jõudis seisukohale, et Hugo Osulale (paremal) kuuluv Lux Express ei pea pakkuma kommertsliinidel lastele ja puudega inimestele tasuta sõiduõigust nagu Eesti seadus seda ette näeb. Foto: Liis Treimann
Sellise seisukoha võttis ettevõtte teatel Euroopa Komisjon 20. juulil, kui andis hinnangu Euroopa Kohtule kohtuasjas, mille Lux Express algatas Eestis 2019. aastal. Kui Hugo Osula Mootor Gruppi kuuluva Lux Express Estonia ASi juhatuse liikme Ingmar Roosi sõnul on see oluline läbimurre, siis majandusministeeriumi hinnangul pole Euroopa Komisjoni otsusel õiguslikku tähendust.
Selle aasta lisaeelarve 4 miljoni euroga saavad tuge kommertsbussiliini vedajad, kuna bussisõitjate arv on vähenenud poole võrra ja paljudel liinidel veelgi rohkem. Täna kinnitas valitsus toetuse tingimused.
Nii bussi- kui veosektoris pakuvad paljud ettevõtted teistele vedajatele kõlvatut konkurentsi kõrvale hiilides sektoris kehtivatest sektorilepingutest ning jättes alamtasu maksmata.
Edukas Eesti bussifirma, mis sõidutas veel aasta alguses Skandinaavias Aasia turiste, on nüüd raskustes liisingumaksetega, koondas pea kõik töötajad ja kuuleb maksuameti nõudlikke koputusi.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?