Vene-suunalisel transiidil kriips peal: kaubasadamates valitseb segadus ja tekkisid sabad
Eelmisel nädalal teatas teiste laevanduskontsernide seas Maersk, et peatab ajutiselt kõik Venemaa-suunalised konteinerveod, boikott mõjutab ka ettevõtte Eesti haru ja siinset transiiti.
Maersk Eesti juht Margus Indus. Foto: Madis Veltman
Maersk Eesti juhi Margus Induse sõnul jõuavad otsuse mõjud Eestisse umbes pooleteise kuu pärast, sest päevapealt kõiki Venemaa-suunalisi laevu seisma ei pandud. Need kaubad, mis on teel, viiakse võimalusel kohale, kuid uusi Venemaale suunduvaid või sealt tulevaid tellimusi Maersk enam vastu ei võta.
Venemaast eraldi asuva Kaliningradi oblasti ettevõtted ei saa tootmiseks vajalikku toorainet ega toodetud kaupu eksportida. Leedu on keeldunud sealsetele mööblitootjatele porolooni, Itaalia kangaste ja Saksamaa seadmete müügist, kirjutab Leedu ärileht Verslo Žinios.
Euroopa järgmiseks sammuks Vene agressioonile sanktsioonidega vastamises võib osutuda Venemaaga seotud laevadel Euroopa Liidu sadamatesse sisenemise keelamine, Eesti ootab liidu ühist otsust, mis võib kokku puudutada tuhandeid aluseid.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.