Katari veeldatud maagaasi ehk LNG tootja Qatargasi suured gaasilaevad hakkavad sõitma Klaipeda sadamasse, kirjutab Verslo Žinios.
- 27. oktoober 2014. Esimene LNG-laev saabub Klaipeda sadamasse, Vene torugaasi alternatiivile on tee avatud. Foto: AFP Photo/Scanpix
Sadama peadirektori Algis Latakase sõnul käisid läbirääkimised maailma suurima veeldatud maagaasi tarnija Qatargasiga peaaegu kümme aastat. „Oleme tõestanud, et Klaipeda sadam on suurte gaasikandjate jaoks ohutu, ja lõpuks on tulemus käes – saame importida veeldatud maagaasi Katarist. Kuid selleks, et kõik Läänemerel sõitvad suured laevad saaksid Klaipeda sadamasse turvaliselt ja mugavalt siseneda, peame jätkama tööd alustatud projektidega," vahendas teade Latakase sõnu. Üks olulisemaid projekte on lainemurdjate rekonstrueerimine ja sadamakanali süvendamine.
Seotud lood
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas kinnitas Äripäeva hommikuprogrammis, et valitsuse eileõhtusel koosolekul saadi nõusoleks Eestisse LNG-terminal rajada.
Jutt läbirääkimistest Soome ja Lätiga, et rajada regionaalne LNG terminal, on nagu lõputu küünlapäev, kirjutab kommunikatsioonibüroo Powerhouse konsultant, endine majandusajakirjanik Andres Reimer.
Venemaa otsus võtta gaasitarnete eest edaspidi vastu ainult rublasid pani Saksamaa gaasitarbijad häirekella lööma, kuid lääneriigid jõudsid Vene gaasile alternatiivide otsimisel taas uue kokkuleppeni, kirjutab Reuters.
Elering sõlmis sel nädalal Latvijas Gaze ja Eesti Gaasiga lepingud gaasi soetamiseks varuna, millest piisab kaitstud tarbijate gaasiga varustamiseks ühe kuu jooksul talvisel tiputarbimise perioodil.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”