Katari veeldatud maagaasi ehk LNG tootja Qatargasi suured gaasilaevad hakkavad sõitma Klaipeda sadamasse, kirjutab Verslo Žinios.
- 27. oktoober 2014. Esimene LNG-laev saabub Klaipeda sadamasse, Vene torugaasi alternatiivile on tee avatud. Foto: AFP Photo/Scanpix
Sadama peadirektori Algis Latakase sõnul käisid läbirääkimised maailma suurima veeldatud maagaasi tarnija Qatargasiga peaaegu kümme aastat. „Oleme tõestanud, et Klaipeda sadam on suurte gaasikandjate jaoks ohutu, ja lõpuks on tulemus käes – saame importida veeldatud maagaasi Katarist. Kuid selleks, et kõik Läänemerel sõitvad suured laevad saaksid Klaipeda sadamasse turvaliselt ja mugavalt siseneda, peame jätkama tööd alustatud projektidega," vahendas teade Latakase sõnu. Üks olulisemaid projekte on lainemurdjate rekonstrueerimine ja sadamakanali süvendamine.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas kinnitas Äripäeva hommikuprogrammis, et valitsuse eileõhtusel koosolekul saadi nõusoleks Eestisse LNG-terminal rajada.
Jutt läbirääkimistest Soome ja Lätiga, et rajada regionaalne LNG terminal, on nagu lõputu küünlapäev, kirjutab kommunikatsioonibüroo Powerhouse konsultant, endine majandusajakirjanik Andres Reimer.
Venemaa otsus võtta gaasitarnete eest edaspidi vastu ainult rublasid pani Saksamaa gaasitarbijad häirekella lööma, kuid lääneriigid jõudsid Vene gaasile alternatiivide otsimisel taas uue kokkuleppeni, kirjutab Reuters.
Elering sõlmis sel nädalal Latvijas Gaze ja Eesti Gaasiga lepingud gaasi soetamiseks varuna, millest piisab kaitstud tarbijate gaasiga varustamiseks ühe kuu jooksul talvisel tiputarbimise perioodil.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.