Riik plaanib teedeehitusse suunata järgmistel aastatel nii vähe raha, et koondamistest mööda minna on ettevõtjate sõnul võimatu.
- Teedeehituses on rasked ajad. Foto: Liis Treimann
Teedefirma Trev-2 juht Sven Pertens ütles, et kui tavapäraselt suunatakse teedeehitusse 100 ja enam miljonit, siis selle summa vähenemine poole, isegi kahe kolmandiku võrra on valus. Kui arvestada, et ka ehitushinnad on 20–25% tõusnud, siis ehitatav maht väheneb Pertensi sõnul praeguse seisuga lähiaastail isegi 25%ni sellest, kui palju varem ehitati.
Seotud lood
Teedeehituseks vajalik bituumen on Eestis peaaegu otsas: Valgevenest ja Venemaalt seda enam ei tule, Leedu tehas on remondis ning kuival on ka põhiline tarnija, loetles Trev-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!