Nissani kauaoodatud teine elektriauto mõjub kvaliteetselt, ent konkurentide poolt seatud latti kõrgemale ei nihuta.
- Must on must on must. Proovisõiduauto nägi välja nagu Darth Vaderi kiiver. Foto: Liis Treimann
Elektripööre mängib autonduses jõujooni ümber. Olen siinsamas Äripäeva veergudel
Renault Megane E-Techi näitel küsinud, kas too Prantsuse tootja ongi nüüd rahvalike markide kroonimata kuningast Volkswagenist etem. Eriti heas hoos on Lõuna-Korea tihedalt põimunud tandem Hyundai-Kia, kelle särtsutoitel pereautod Ioniq 5 ja EV6 kõlbavad mõõdupuuks mitte üksnes otsestele konkurentidele, vaid kõrgemale keskklassile taskukohastele neljarattalistele laiemalt.
Mis toobki meid Nissan Ariya juurde.
Ariya tähtsust Nissani jaoks on raske ülehinnata. Kaua tehtud krossover rajaneb samal Renault’ ja Nissani allianssi uhiuuel platvormil mis silmapaistev Megane E-Tech ning torus olevad tulevikumudelid. 53 600eurose baashinnaga püütakse ostjaskonda, kes on seni Nissanist üle vaadanud, ning seda tehes võisteldakse juba kiidetud lõunakorealastega.
Ootusi kruvib veel tõik, et 2011. aastal müügile jõudnud Nissan Leaf oli teenäitaja – esimene auto moodi elektriauto, mille valguses paistis pisut varem sõlmitud ning Eesti sotsiaaltöötajad Mitsubishi i-MiEVidega sõitma pannud saastekvootide tehing üpris traagiline. Tõsi, Nissan jäigi pikaks ajaks Leafi otsas ratsutama, üllitades sellest küll 2018. aastaks uue põlvkonna, kuid seegi mõjub oma CHAdeMO pistikupesaga üha vananenumana.
Ariya on seda teretulnum, et selle esitlemist lükati kiibipuuduse ja muude tarneprobleemide tõttu mitu korda edasi. Nelikveolised versioonid lasevad end jätkuvalt oodata, saabudes millalgi alanud aasta esimeses pooles.
Niisiis, Nissan Ariya on lõpuks siin. Äripäev veetis sellega paar päeva. Ja …
Seotud lood
Prantsuse autod on siiamaani võitnud kliente pigem hinna, disaini ning lihtsalt teistmoodi olekuga. Elektripööre näikse aga tõstvat Renault’ ka kvaliteedi ja muude omaduste poolest (seni) ihaldusväärsematest brändidest kõrgemale.
Vanasti tegi Volvo nn turbotelliseid. XC40 Recharge Twin on särtsutellis.
Uuendusliku tehnikaga Nissan X-Trail e-Power sõidab nagu elektriauto, ent januneb bensiini järele.
Prantsuse autotootjal on potentsiaali olla Euroopa elektriautode revolutsioonis võitjate seas – ennast on näidatud heast tehnilisest küljest ning uue strateegiaga on liigutud ka suurema kasumlikkuse suunas.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.