• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,55%5 949,58
  • DOW 301,17%43 917,23
  • Nasdaq −0,01%18 963,86
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,55%5 949,58
  • DOW 301,17%43 917,23
  • Nasdaq −0,01%18 963,86
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • 07.01.23, 18:55

Arvustus. Ariya – Nissan neile, kes pole seni Nissaneid vaadanud

Nissani kauaoodatud teine elektriauto mõjub kvaliteetselt, ent konkurentide poolt seatud latti kõrgemale ei nihuta.
Must on must on must. Proovisõiduauto nägi välja nagu Darth Vaderi kiiver.
  • Must on must on must. Proovisõiduauto nägi välja nagu Darth Vaderi kiiver. Foto: Liis Treimann
Elektripööre mängib autonduses jõujooni ümber. Olen siinsamas Äripäeva veergudel Renault Megane E-Techi näitel küsinud, kas too Prantsuse tootja ongi nüüd rahvalike markide kroonimata kuningast Volkswagenist etem. Eriti heas hoos on Lõuna-Korea tihedalt põimunud tandem Hyundai-Kia, kelle särtsutoitel pereautod Ioniq 5 ja EV6 kõlbavad mõõdupuuks mitte üksnes otsestele konkurentidele, vaid kõrgemale keskklassile taskukohastele neljarattalistele laiemalt.
Mis toobki meid Nissan Ariya juurde.
Ariya tähtsust Nissani jaoks on raske ülehinnata. Kaua tehtud krossover rajaneb samal Renault’ ja Nissani allianssi uhiuuel platvormil mis silmapaistev Megane E-Tech ning torus olevad tulevikumudelid. 53 600eurose baashinnaga püütakse ostjaskonda, kes on seni Nissanist üle vaadanud, ning seda tehes võisteldakse juba kiidetud lõunakorealastega.
Ootusi kruvib veel tõik, et 2011. aastal müügile jõudnud Nissan Leaf oli teenäitaja – esimene auto moodi elektriauto, mille valguses paistis pisut varem sõlmitud ning Eesti sotsiaaltöötajad Mitsubishi i-MiEVidega sõitma pannud saastekvootide tehing üpris traagiline. Tõsi, Nissan jäigi pikaks ajaks Leafi otsas ratsutama, üllitades sellest küll 2018. aastaks uue põlvkonna, kuid seegi mõjub oma CHAdeMO pistikupesaga üha vananenumana.
Ariya on seda teretulnum, et selle esitlemist lükati kiibipuuduse ja muude tarneprobleemide tõttu mitu korda edasi. Nelikveolised versioonid lasevad end jätkuvalt oodata, saabudes millalgi alanud aasta esimeses pooles.
Niisiis, Nissan Ariya on lõpuks siin. Äripäev veetis sellega paar päeva. Ja …

Seotud lood

Uudised
  • 26.06.22, 07:20
Arvustus. Megane E-Tech – kas Renault ongi nüüd Volkswagenist etem?
Prantsuse autod on siiamaani võitnud kliente pigem hinna, disaini ning lihtsalt teistmoodi olekuga. Elektripööre näikse aga tõstvat Renault’ ka kvaliteedi ja muude omaduste poolest (seni) ihaldusväärsematest brändidest kõrgemale.
Uudised
  • 15.01.22, 00:00
Arvustus. Esimene elektri-Volvo kannaks perutava põdra välja küll
Vanasti tegi Volvo nn turbotelliseid. XC40 Recharge Twin on särtsutellis.
Uudised
  • 17.12.22, 15:00
Arvustus. Nissan tegi oma RAV4 hübriidi täitsa teistmoodi
Uuendusliku tehnikaga Nissan X-Trail e-Power sõidab nagu elektriauto, ent januneb bensiini järele.
Börsiuudised
  • 29.12.22, 18:00
Renault võib osutuda Euroopas rohepöörde võitjaks
Prantsuse autotootjal on potentsiaali olla Euroopa elektriautode revolutsioonis võitjate seas – ennast on näidatud heast tehnilisest küljest ning uue strateegiaga on liigutud ka suurema kasumlikkuse suunas.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele