Rumeenia põllumehed tõstsid kisa juba möödunud sügisel. Aprilli alguses avaldasid nad meelt Bukarestis Euroopa Komisjoni esinduse ees. Foto: AFP/Scanpix
Euroopa Liidu liikmesriigid leppisid kokku, et pikendavad aasta võrra Ukraina tingimusteta ligipääsu euroliidu ühisturule.
Teravilja hind on Ukraina impordi tõttu langenud. Poola ja Ungari keelasid nädalavahetusel Ukraina vilja impordi sootuks, Eesti põllumehed on aga pidanud tootmist vähendama.
Brüssel pingutab praegu naba paigast, et loodud solidaarsuskoridoride kaudu Ukrainast teravilja välja vedada. Kui meil oleks Euroopa rööpmelaiusega Rail Baltic, teeniksid Eesti ettevõtted praegu korralikku tulu, kinnitab intervjuus Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi juht Henrik Hololei.
Esimene Ukraina teravilja vedav laev lahkus esmaspäeval Odessa sadamast osana Ukraina Musta mere sadamate blokaadi avamise kokkuleppest, ütles riigi infrastruktuuriminister Oleksandr Kubrakov.
Välisminister Eva-Maria Liimets ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et kahekuise otsimise järel ei ole näha ühtegi riiki, kes oleks valmis minema Ukraina viljalaevu julgestama.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.