Soomest on hakatud müüma veoautosid Kasahstani ja Kõrgõzstani, oht on, et sinna need autod ei jõua, vaid liiguvad hoopis Venemaa sõjaväe käsutusse, kirjutab Kauppalehti.
Sedalaadi veokid liiguvad hulgakaupa Soome piirilt Venemaa lähiriikidesse Kõrgõzstani, Kasahstani ja Usbekistani. Need konkreetsed masinad aga ootavad Muugal pealesõitu Eckerö Line’i laevale Finbo Cargo. Foto: Liis Treimann
Leht kirjutab, et Venemaaga on Soome kaubavahetus ajaloo madalaimal tasemel, kui erandaastaid mitte arvestada, seevastu tegi meeletu hüppe eksport Kesk-Aasiasse.
Peaminister Kaja Kallas rääkis Äripäeva raadios, et talle valmistab muret kahese kasutusega kiipide ekspordi hüppeline kasv Eestist Kesk-Aasia riikidesse.
Euroopa sadamate vahet tüürivad Hansa Shippingu laevad jõuavad sageli ka Venemaale, ettevõtte juhi kinnitusel on nende alustel veetava kauba omanikuks valdavalt Euroopa Liidu firmad.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.