Äriregistris on jäänud probleemide küüsi ligikaudu 90 000 juriidilist keha, kelle puhul tuleb nüüd otsustada, kas neile saadetakse hoiatus kustutamise või trahvimise kohta. Esimese valiku tegi masin ja tulemus oli kiire, märkis justiitsministeeriumi asekantsler Viljar Peep.

- Äriregistrisse on jäänud suur hulk kasutuseta ettevõtteid, mis on justkui romud, milleta saaks ettevõtluskeskkonna muuta puhtamaks, märkis justiitsministeeriumi asekantsler Viljar Peep.
- Foto: Reuters/Scanpix
Viljar Peep selgitas Äripäeva raadio saates "Kuum tool", et teatud tingimustel ei lähe ettevõte kohe kustutamisele ning mõningatel juhtudel saab kustutatud firma taas nii-öelda ellu äratada.
"Meie ettevõtlusmaastikul on paradigmamuutus," märkis asekantsler.
Järgneb väljavõte intervjuust Viljar Peebuga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui ettevõte on tegelikult tegevuse lõpetanud, siis ei seisne ju probleem selles, kui selle kohta ei esitata majandusaruandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Võlausaldajatel tasub olla väga tähelepanelik
90 000 esitamata aastaaruannet, tegevuseta ettevõtete arv ületab tegutsevate oma, krooniliselt keeruline ettevõtete likvideerimine – justiitsminister Kalle Laanet lubab majanduskeskkonnas seda olukorda pisut tuulutada.
Justiitsiministeeriumi otsus avada äriregistri andmestik otsingumootoritele kahjustab inimeste eraelu puutumatust, on justiitsministeeriumi valitsemisalasse kuuluv andmekaitse inspektsioon kindel. Erakätes infoportaale on sel juhul tavaliselt tabanud inspektsiooni ettekirjutus.
Kuidas muuta julge idee püsivaks edulooks? Tea Varrak on hariduse vallas teerajaja, kes koos meeskonnaga pani 30 aastat tagasi aluse Audentesele – erakoolile, mis tänaseks on kasvanud rahvusvaheliseks hariduskeskuseks. See lugu ei ole ainult kooli rajamisest, vaid ka visioonist, juhtimisest ja jätkusuutlikkusest – teemadest, mis on olulised ka ärimaailmas. Mis on olnud selle eduloo võtmetegurid ja mida saame sellest tänases muutuvas maailmas õppida?