Tee-ehitusfirma Verston ja Järelpinge Inseneribüroo sõlmisid esimesed Rail Balticu raudtee põhitrassi Raplamaa lõikude ehitamise lepingud, mille kogumaksumus on 107 miljonit eurot.
- Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets. Foto: Andras Kralla
Verston ja Järelpinge Inseneribüroo hakkavad ehitama Rail Balticu põhitrassi lõike Kohila ja Rapla vallas.
Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets selgitas, et värsked lepingud katavad põhitrassi 16 kilomeetri ulatuses. “Sel aastal jõuame lepingute või ka juba reaalse ehitustegevuseni veel ligikaudu 50 kilomeetril Rail Balticu põhitrassist,“ märkis Salomets.
Raplamaa põhitrassi raudteetaristu I etapi ehitustööd algavad Harju ja Rapla maakonna piirilt ning lõpevad Loone külas Kohila vallas. Kogu ehituslõigu pikkuseks on 9,4 kilomeetrit. Keskmiselt on põhitrassi muldkeha laiuseks 15 meetrit. Lepingu raames ehitatakse lisaks põhitrassi muldkehale seitse suuremat rajatist (üks ökodukt, viis maanteeviadukti ja üks kergliiklustee tunnel). Põhitrassi muldkeha ehitamise käigus luuakse ka valmisolek Rail Balticu Kohila kohaliku peatuse rajamiseks.
Raudtee põhitrassi ehitamiseks vajalikud raadamistööd on sel lõigul suuresti teostatud, jäänud on vaid Kohila liiklussõlme rajamisega seotud tööd. Koostöös maa-ametiga on selles lõigus omandatud ligi 95% vajaolevatest maadest ning omandamisel on peamiselt vaid Kohila liiklussõlme rajamiseks vajalike kinnistute äralõiked.
I etapi ehitustööde lepinguline maksumus on ligikaudu 60 miljonit eurot.
Raplamaa põhitrassi raudteetaristu II etapi ehitustööde käigus rajatakse 7,1 kilomeetrit raudtee muldkeha koos vajaliku drenaažiga, maaparandussüsteemid, kaks ökodukti, üks maanteeviadukt ja kaks raudteeviadukti ning ligi 5 kilomeetrit müratõkkeseinu. Teise etapi ehitustööde mahtu kuulub ka 224 meetri pikkune raudteesild.
Loone-Hagudi lõigul ristub tulevane Rail Balticu raudteetrass olemasoleva Edelaraudtee koridoriga. Pureva raudteeviadukti rajamisega suunatakse Edelaraudtee üle Rail Balticu trassi. Kokku ehitatakse selle lõigu koosseisus kuus suuremat rajatist (sh Edelaraudtee rajatised): Keila jõe raudteesild pikkusega 224 meetrit; Mälivere maanteeviadukt pikkusega 112 meetrit; Pureva raudteeviadukt pikkusega 107 meetrit (Edelaraudtee); Tamme raudteeviadukt pikkusega 16 meetrit; Röa ökodukt pikkusega 115 meetrit (Rail Balticu raudteetaristul); Röa ökodukt pikkusega 114 meetrit (Edelaraudtee).
Lisaks rajatakse ligikaudu 10 kilomeetrit hooldus- ja juurdepääsuteid.
II etapi ehitustööde lepinguline maksumus on ligikaudu 47 miljonit eurot.
Ehituslepinguid finantseeritakse 85% ulatuses Euroopa ühendamise rahastust. Tänavu suvel alguse saavad ehitustööd peaksid lepingu järgi nendel lõikudel lõppema 2027. aasta sügiseks.
Seotud lood
Kui rajatiste tegevusvaldkonnas on eeskätt transpordiameti tellitud töö maht vähenenud, siis päästvat õlekõrt näeb ehitusfirma Nordecon Rail Balticus, ütles ettevõtte juhatuse esimehe kohusetäitja Maret Tambek.
Rail Baltic Estonia kuulutas välja hanked järgmise 52,6 km põhitrassi alusehituse ja ristumiste rajamiseks, Eesti põhitrassi esimeste lõikude ehitustööd algavad kevadel.
Eesti liikuvusstrateegia pika vaate keskmes on raudteeliiklus. Kuigi suuresti on see seotud Rail Balticaga, siis tegeletakse ka raudtee elektrifitseerimisega, tellitud on 16 uut rongi ning ka kaubavedu suunatakse maanteelt enam raudteele.
Rail Baltic Estonia tehniline juht Rašid Pulatov ütles, et veel tänavu tullakse turule üle 200 miljoni euro makstavate hangetega.
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele