Ülemkogu eesistuja Charles Micheli (vasakul) juhtimisel suutsid euroliidu valitsusjuhid küll liikmelisuse protsessi alustamise otsuse teha, ent mitte leppida kokku Ukraina pikaajalises rahalises abistamises. Foto: AFP/Scanpix
“Meil on sildfinantseerimine, kus 26 liikmesriiki (ehk kõik peale Ungari – toim) kannavad selle kulu, kuni me jaanuaris otsustame,” selgitas Kaja Kallas lahendust, kuidas Ukraina siiski rahata ei jää.
Kui eilse seisuga levis seisukoht, et Ukrainale 50 miljardi euro abiraha eraldamine on lihtsam kui Euroopa Liiduga liitumiskõneluste avamine, siis nüüdseks on olukord vastupidi, rääkis Brüsselis viibiv Äripäeva ajakirjanik Indrek Lepik.
Mure Euroopa Liidu senise otsustusprotsessi jätkusuutlikkuse pärast on põhjendatud. Sellekohast debatti ei peaks püüdma eitada ega tappa, vaid enda kasuks pöörata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Transpordisektoris on energiasääst ja keskkonnamõju üha enam fookuses. Surve on järk-järgult sõiduvahendeid välja vahetada keskkonnasõbralikemate vastu, ent üleminekuajal on tarvis alternatiive. Neste lahendus on taastuvtoorainest vedelkütus, mida toodetakse jäätmetest ja jääkidest ning mille kasutamine säästab keskkonda.