Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 876 miljonit eurot, mis tähendab, et müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 9 protsenti, teatas statistikaamet.
Riideid ja jalatseid müüdi novembris eelmise aasta sama ajaga võrreldes 13 protsenti vähem. Foto: Andras Kralla
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak ütles, et novembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 12 protsenti.
Algaval 2024. aastal toob vinduv majanduslangus ettevõtetele surve koondada ja kärpida, et jääda ellu. Kuid on ka neid, keda võib järgmisel aastal saata suur edu.
Kuigi Eesti tööturg on pikale majanduslangusele hästi vastu pidanud, siis töötute arvu kerkimine üle 50 000 on halb märk, mis viitab, et majanduslangus järgmistel kvartalitel jätkub, rääkis suurettevõtja Jüri Käo.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.