• OMX Baltic0,16%274,22
  • OMX Riga0,09%865,49
  • OMX Tallinn0,08%1 742,96
  • OMX Vilnius0,41%1 068,74
  • S&P 500−2,95%5 872,16
  • DOW 30−2,58%42 326,87
  • Nasdaq −3,56%19 392,69
  • FTSE 1000,05%8 199,11
  • Nikkei 225−0,72%39 081,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,38
  • OMX Baltic0,16%274,22
  • OMX Riga0,09%865,49
  • OMX Tallinn0,08%1 742,96
  • OMX Vilnius0,41%1 068,74
  • S&P 500−2,95%5 872,16
  • DOW 30−2,58%42 326,87
  • Nasdaq −3,56%19 392,69
  • FTSE 1000,05%8 199,11
  • Nikkei 225−0,72%39 081,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,38
  • PRO
  • 27.05.24, 12:00

Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab

Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
  • Foto: IMAGO/Ramil Sitdikov
2022. aasta juulis leidis Moskva Vnukovo lennujaama personal ühe reisija pagasist ebahariliku eseme: seadme, mida insenerid nimetavad „lennuandmete inertsiaalseks viiteseadmeks“ (ADIRU).
Tänapäevased reisilennukid on pungil täis keerukat tehnoloogiat ja vaid vähesed seadmed on õrnemad sellest peenest elektroonikast, mis kasutab lennuki manöövrite jälgimiseks güroskoope ja kiirendusmõõtureid.
Tolliametnike esitatud dokumentide kohaselt kaalus seadeldis 11 kilogrammi ja selle väärtuseks hinnati 40 000 dollarit. Seadme adressaadiks oli Venemaa suuruselt teine lennufirma S7.
Sealjuures polnud tegu üksikjuhtumiga. 2022. aasta lõpuks deklareeriti Moskva lennujaamades veel 10 ADIRUt, mis toimetati reisijate pagasis S7-le.
Loe lisaks
25 aastaga jäi nigela kasvu tõttu Euroopa suurriikide SKPst 13 000 eurot inimese kohta saavutamata.
  • PRO
  • 20.05.24, 12:26
FT: miks Euroopa majanduskasv USA omale nii lootusetult alla jääb?
Pagasikaubandus on hea näide neist ebatavalistest tarnekanalitest, mida Vene lennufirmad on olnud sunnitud kasutama alates 2022. aasta veebruarist, kui Venemaa alustas täiemahulist sissetungi Ukrainasse. Ulatuslike sanktsioonide ja ekspordikontrolli tingimustes on nad pidanud leidma uusi viise komponentide hankimiseks, et oma lennukeid töös hoida.

Seotud lood

  • PRO
Uudised
  • 20.05.24, 12:26
FT: miks Euroopa majanduskasv USA omale nii lootusetult alla jääb?
Krooniline nigel kasv teeb muret Euroopa Liidu poliitikakujundajatele, kes otsivad viise majandusele elu sisse puhumiseks.
  • PRO
Uudised
  • 13.05.24, 12:03
FT: Tants külmutatud Vene varade konfiskeerimise ümber
Sadade miljardite eurode väärtuses välisreservide konfiskeerimine võiks muuta Ukraina sõja kulgu. USA ja Euroopa on aga eri nõul, kui kaugele sellega minna.
  • PRO
Uudised
  • 06.05.24, 12:00
FT: Kuidas Euroopa enda jaoks Vene gaasi probleemi lahendas
Euroopa Liidul on õnnestunud vältida energiakriisi, kuid kasutusele võetud lühiajalised lahendused võivad pikemas perspektiivis kahjustada konkurentsivõimet ja rohepööret.
Uudised
  • 05.05.24, 14:21
FT: luureteenistused hoiatavad Venemaa sabotaaži eest üle Euroopa
Euroopa luureteenistused on hoiatanud oma riikide valitsusi, et Venemaa kavandab vägivallaga sabotaaži üle Euroopa, liikudes lääneriikide vastu suunatud püsivasse konflikti, vahendab Financial Times.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele