• OMX Baltic1,55%282,43
  • OMX Riga0,16%874,16
  • OMX Tallinn0,98%1 778,46
  • OMX Vilnius1,01%1 097,09
  • S&P 5000,55%5 975,38
  • DOW 30−0,06%42 706,56
  • Nasdaq 1,24%19 864,98
  • FTSE 1000,31%8 249,66
  • Nikkei 2252,42%40 258,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,67
  • OMX Baltic1,55%282,43
  • OMX Riga0,16%874,16
  • OMX Tallinn0,98%1 778,46
  • OMX Vilnius1,01%1 097,09
  • S&P 5000,55%5 975,38
  • DOW 30−0,06%42 706,56
  • Nasdaq 1,24%19 864,98
  • FTSE 1000,31%8 249,66
  • Nikkei 2252,42%40 258,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,67
  • 05.01.25, 13:00

Ajakirjanik vs tehisaru – kumb kirjutab Lamborghini Diablost paremini?

Kui hea tulemuse saab, kui anda tehisintellektile ülesandeks kirjutada autohuvilistele?
Lamborghini Diablo VT 6.0 SE, millega Äripäev Itaalias sõitis ning millest kirjutas ka tehisintellektil põhinev juturobot ChatGPT 4o.
  • Lamborghini Diablo VT 6.0 SE, millega Äripäev Itaalias sõitis ning millest kirjutas ka tehisintellektil põhinev juturobot ChatGPT 4o. Foto: Lamborghini
Äripäev sõitis Itaalias käärustega Lamborghinidega, alustades praegusest lipulaev-mudelist Revueltost ning lõpetades ikoonilise Countachiga. Sündis sõiduelamustest, tehnilistest kirjeldustest ja ajaloost läbi pikitud mahukas lugu, mille kirjutamine nõudis hulganisti töötunde. Ent kui hästi saab niisuguste autode olemuse edasi andmisega hakkama tehisintellektil põhinev juturobot, kes toodab tuhandete tähemärkide jagu teksti sõna otseses mõttes hetkega? Kui märgatav on vahe tekstiga, mille on loonud inimene, kes kulutas sõitmisele jm rohkesti aega ning kellele tuleb selle eest tagatipuks palka maksta?
Selle testimiseks andsime ChatGPT 4o-le ülesandeks kirjutada ülevaade ja sõiduarvustus ühest proovitud lambost – kõige viimasest Lamborghini Diablost, mis 2001. aastal tehasest väljus, täpse nimega Lamborghini Diablo VT 6.0 SE. Küsisime 5000–5500 tähemärgist artiklit, mis oleks pigem autohuvilistele suunatud emotsionaalsema ja detailsema lähenemise, aga majandusajakirjanduse sugemetega. Mõne sekundiga tekkis esimene versioon, kuhu palusime rooli taga olemise emotsiooni rohkem sisse panna, mida tehisaru muidugi vastu vaidlemata tegigi.
Hingetult ja kehatult tehisintellektilt sõiduelamuste küsimise selgituseks olgu märgitud, et Diablo lõpuversioonist leidub netiavarustes mitmeid vabalt kättesaadavaid sõiduarvustusi. Sageli ongi sõidetud sellesama Lamborghinile endale kuuluva viimase eksemplariga, mis oli ka Äripäeva prooviautoks.
ChatGPT loodu kõrvale pakume võrdluseks Äripäeva suures loos Diablo kohta kirjutatut. Tegime sellesse enne AI poole pöördumist mõned kohendused, et tekst oleks ülejäänud artiklist välja tõstetuna terviklik.
Me ei täpsusta, kumb tekst on kumma tehtud. Esiteks on niiviisi neil, kes pole eespool viidatud lugu lugenud, võimalus arvata. Teiseks ei paista äraarvamine tulemustele peale vaadates kuigi keeruline olevat. Pealegi saab pikast artiklist vajadusel kinnituse.
Milline tekst on parem, kas esimene või teine? Selle jätame lugeja otsustada.

Seotud lood

Suur lugu
  • 31.12.24, 15:00
Auto|Piloot. Sõitsime viie lambo-unistusega, nimedeks Countach, Diablo, Murciélago...
Eksklusiiv Itaaliast!
Äripäev pääses Itaalias kõigi ülesse avanevate ustega Lamborghini mudelipõlvkondade rooli taha, Countachist Revueltoni. Leidke mugav isteasend, sõit tuleb pikk ja raju.
Suur lugu
  • 03.10.24, 06:00
Auto|Piloot. Porsche „Lesetegijaga“ maailma parimal mägiteel, veel kaks Turbot küljepeeglis
Täna möödub 50 aastat Porsche 911 Turbo esmaesitlusest
Porsche 911 Turbo sai 50, Jeremy Clarksoni poolt maailma parimaks ristitud tee niisamuti. Ainult üks juubilar suudab täita kuulsusega kaasnevaid kõrgeid ootusi.
Saated
  • 24.12.24, 17:00
AI võim ja varjuküljed: kuidas taltsutada tulevikutehnoloogiat
Aastal 2024 võisime nentida, et aina kesksema koha meie igapäevaelus ja ‑töös hõivab digitehnoloogia ja AI areng. Kas aga kõik sellega kaasnev saab olema meile puhas rõõm või peidab säärane areng endas ka teatud ohte?
Uudised
  • 08.09.24, 09:40
Auto|Piloot. Rolls-Royce Spectre – elektriauto neile, keda sõiduulatus ei morjenda
Sõidame superrikastele mõeldud särtsuautoga Eesti teedel
Rolls-Royce Spectre on ennekõike Rolls-Royce ning alles seejärel elektriauto.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele