• OMX Baltic−0,42%269,66
  • OMX Riga−0,03%873,58
  • OMX Tallinn−0,56%1 723,16
  • OMX Vilnius−0,43%1 040,37
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,74%8 209,4
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,29
  • OMX Baltic−0,42%269,66
  • OMX Riga−0,03%873,58
  • OMX Tallinn−0,56%1 723,16
  • OMX Vilnius−0,43%1 040,37
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,74%8 209,4
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,29
  • 27.07.16, 07:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viisakus ei maksa midagi

Kunagi kirjutas koolikaaslane mulle salmikusse: inimesed on nagu okassigade kari ja vahemaad, mis neid teineteisest lahutab, nimetatakse viisakuseks. Kuivõrd on meil organisatsioonides viisakust, küsib juhtimisprofessor Ruth Alas.
Vihane
  • Vihane Foto: Panthermedia
Kas see on viisakus, kui juht räägib alluvaga toonil, mida Anton Makarenko kasutas alaealiste kurjategijate puhul? Mis juhtub, kui täiskasvanule omane kõnestiil, kus mõlemal poolel on võimalus hinnangutevabalt argumente esitada, on asendunud vanem-laps suhtlemisstiiliga, kus ühel on õigus hukka mõista ja teine on kaitsepositsiooni surutud? Kindlasti ei innusta see halva lapse rolli surumine alluvat omaalgatust ilmutama ja parandusettepanekuid tegema.
Töö tulemuslikumaks muutmiseks tasub proovida vahendit, mis organisatsioonile midagi maksma ei lähe: viisakust. Kui lihtsalt kuulaks ära ja püüaks mõista teise poole arvamust ning küsiks üksteise teistele kirumise asemel otse, mis juhtus, kas ma saan kuidagi aidata?
Töö ei pea olema omavaheline võitlus
Kujutlegem ettevõtet, kus on vastutusvaldkonnad jaotamata ja töötajad konkureerivad omavahel teatud töövaldkondade või klientide pärast. Teeme pildi veel värvikamaks: juht ootab teateid töötajate reeglitest kõrvalekaldumise kohta ning püüab töötajaid eksimustelt tabada, et neid seejärel avalikult häbistada. Tulemuseks on vastastikune vihakõne, kas sisemine või avalik: juhid valavad oma viha selleks spetsiaalselt välja valitud alluvate peale välja ja alluvad kiruvad valimatult juhte.
Loomulikult on see liialdus. Kuid kui esineb ka mõni mainitud elementidest, on oht, et töö ei ole ei eneseteostus ega rahulolu allikas, vaid ebameeldiv tegevus, mida parema meelega välditaks. Energiat, mis kulub omavahelisele võitlusele, saab aga palju mõistlikumalt kuluda klientide paremaks teenindamiseks ja konkurentide tundmaõppimiseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele