• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 22.08.16, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks karistatakse mittesuitsetajat?

Ilgete piltidega suitsupakkide vaatamine poes karistab eelkõige mittesuitsetajat, leiab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Suitsupakk
  • Suitsupakk Foto: Veiko Tõkman
Kas te olete suitsetaja? Ei ole? Poes käite? No siis oletegi karistusalune. Viimati märkasin poes neid uue kujundusega jõledaid-hoiatavaid mis-teiega-kõik-juhtub-sigaretipakke. Saan aru, et pakid tahetakse suitsetajatele teha nii eemaletõukavaks kui vähegi võimalik. Kuid ühiskond ei koosne ainult suitsetajatest. Reklaam/hoiatus peab olema suunatud sihtrühmale, see peavad olema mõõdukad ja asjakohased, mitte mittesuitsetajaid mentaalselt tapvad.
Avaliku ruumi reostamine
Mittesuitsetajaid on kindlasti rohkem, miks peavad nemad vaatama iga päev neid ilgusi oma piimapakki ostes? Kas te kujutate ette, milline mentaalne mõju on sellest neile inimestele, kes ei tarbi kahjulikke aineid? Ja mida tunneb inimene, kelle lähedane on raske diagnoosiga haiglas?
Selliste piltidega suitspakid on sama mõttetud kui joomisvastased „teile on üks sõnum“-reklaamid (lapsehääl hukkunud vanemate telefonis), mis on iseenesest küll efektsed, kuid pole efektiivsed. Täielik raha raiskamine ja mentaalse ruumi risustamine. Kas te olete mõelnud, kuidas mõjuvad sellised reklaamid neile, kes on oma (karske) lähedase autoavariis kaotanud? Neile, kes pole eluski napsusena rooli keeranud?
Ärge risustage ühisruumi ilgete piltidega, see on sama ebatervislik kui suitsetamine neissamades ruumides või mõõdutundetu alkoholi pruukimine avalikes kohtades. Ärge karistage mittesuitsetajaid nende suitsetavate kaaskodanike ajutiste nõrkuste eest.
Suitsud riiulile tagasi
Muide, vanasti võis igaüks suitsud ise korvi panna. Siis pandi suitsupakid läbimüügi parandamiseks kassapidaja pea kohale, kust klient need ise võttis. Vahel klient unustas, maksis arve ära ja märkas alles siis, et suitsu oleks ka vaja. Nojah, kassapidaja rütm oli rikutud, tööaeg kulus ja järjekord pikenes, kuid saadi hakkama. Nüüdsel pahedega võitlemise ajastul ei saa klient enam ise suitsupakki kätte, vaid peab näpuga müüjale näitama ja selgitama. Harilikult saab müüja valesti aru (kas tahetakse punast või sinist, kui sinist, siis missugust sinist jne), järgneb uus seletamine – ja aeg kulub.
Aga miks mind, mittesuitsetajat, selle eest karistatakse, et osa inimesi tahab suitsu osta? Suitsetaja ostab oma suitsud nii või teisiti, aga mina pean järjekorras passima ja laskma tema järel ootamisega oma elu lühendada. Pange sigaretid riiulile nagu kõik muud kaubad ja laske tublidel kassapidajatel oma põhiülesannet täita.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele