• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 30.09.16, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pank raiskab mu aega

Pangakontor ei ole enam häda­vajalik vahend igapäevaste pangatoimingute tegemiseks, leiab LiveBanki Skandinaavia ja Baltimaade juht Paavo Pauklin.
Paavo Pauklin
  • Paavo Pauklin Foto: Erakogu
Miks sunnib pank mind iga kord kontorisse sõitma, kui mul on vaja saada rahanõu või taotleda laenu? Investeeriksin oma kallist aega pigem ettevõtlusesse ja tootmisse, kui kulutaksin 30 + 30 minutit pangas käimiseks.
Nõustun Indrek Neiveltiga, kes kirjutas jaanuaris, et Eesti pangad ei viitsi muu maailmaga kaasas käia ja oma teenuseid uuendada.
Inimeste kalleimaks varanduseks on muutunud aeg. Aja väärtuse kasvuga suureneb ka tarbijate kärsitus ajaraiskajate vastu. Mõelge ise, kuidas ajab närvi mustaks aeglane internet. Miks aga nõustume võtma ette mineku pangakontorisse, mis tähendab üht lõputut Kolgata teed?
Harva pangakontoris
Pangad teevad oma klientidele karuteene, sundides neid olulisemate tehingute tegemiseks pangakontorisse tulema, näitab värske Eesti pangateenuste kasutamise uuring. Inimesed väärtustavad oma aega ning juba 10–15minutilise ajasäästu eesmärgil on ligi kaks kolmandikku vastanutest nõus pangakontorid minevikku jätma ning suhtlema pangaga uute kanalite kaudu, nagu video või chat. Enamik meist käib pangakontoris vaid korra aastas pangakaardi järel. 10–25% panga klientidest kasutab aga panga nn keerulisemaid teenuseid iga nädal ning neile on panga tavapärane 9–17 lahti­olekuaeg ja asjade ajamiseks pangakontori külastamise nõue paras piin.
Kõige tähtsam on klientidele tehingu tegemise kiirus, mugavus ja usaldusväärsus, näitab uuring. See pole üllatav. Üllatav on aga see, et 74% uuringule vastanutest ja 81,25% arvamust avaldanud korporatiiv­klientidest loobuks ajasäästu nimel kohe pangakontorist ning oleks valmis taotlema laenu, avama kontot või liigutama pensionisammast finantsasutuse e-kanali kaudu. Seda juhul, kui panga e-kanalis oleks võimalik luua turvaline isiklik kontakt panga nõustajaga.
Rohkem teenuseid elektroonilistesse kanalitesse
Kui kliendid on nõus loobuma pangakontoritest ja tarbima ka nõustamist e-kanalitest, siis miks on kliendid siiani nõus teenus­tasudeks makstud summadega pangakontoreid ülal pidama?
Kõikide pangateenuste kättesaadavust oodatakse elektroonilistes kanalites – oma nuti­seadme kaudu oleks valmis laenu võtma näiteks 67% uuringule vastanuist.
Ettevõtja ootab pangalt panga­asjade ajamiseks kanalit, mis ei sõltuks ajast ega ruumist, vaid võimaldaks teha kõiki pangatehinguid ning teha seda peamiselt oma taskuseadme või arvutiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele