Iga tehnikarevolutsioon on alati rohkem loonud kui hävitanud töökohti, nii on ka robotitega, kirjutab AS CGI Eesti äriarendusdirektor Mart Mäe.
Tarkvararobotid on tehnoloogia, mis võimaldab inimesel arvuti tarkvara seadistada või „robotil” olemasolevaid rakendusi mõista, et teha erinevaid toiminguid, töödelda informatsiooni, anda vastuseid ja suhelda teiste digitaalsete süsteemidega. Lihtsamalt öeldes – tarkvarajupp, mis suudab imiteerida inimest.
Näiteks selle asemel, et kulutada aega e-mailide saatmisele kliendiga koosoleku kokkuleppimiseks, suudab tarkvararobot leida mõlema osalise kalendri andmeid töödeldes sobiva kohtumise aja. Tarkvararobotite kasutamine vähendab kulusid, muudab tööprotsessid kiiremaks ning jätab inimesele aega tegeleda põhjalikumalt nende töökohustustega, mis vajavad „inimlikku puudutust“.
Vaikiv ja vähenõudlik
Nutitelefonide tarkvararobotid muutuvad üha targemaks, olles pidevalt kursis sellega, mida nende kasutaja teeb ja kus asub. Kasutajatrendid näitavad, et selliste assistentide puhul oodatakse eelkõige hääljuhtimist, personaalset lähenemist ning teenuse interaktiivsust. Liigutakse suunas, kus virtuaalsed assistendid teevad aina enam inimese käitumisel ning eluviisil põhinevaid soovitusi ja ettepanekuid, mitte ei vasta ainult päringutele.
Lihtsamad tarkvarasüsteemid on tänapäeval sageli asendamatud andmete otsimisel, raportite koostamisel ja muude analoogsete tegevuste korral. Robootiline tarkvara automatiseerimine muudab töö lihtsamaks eriti finantsvaldkondades, kus tänini kasutatakse inimese sõrmeliigutust ja tähelepanu ka seal, kus tegelikult enam vaja ei oleks. Robot saab edukalt hakkama andmete kogumise, sobitamisvigade kõrvaldamise, kuiste raamatupidamiskontode sulgemise ja andmete massuuendamisega.
Inimene töötab robotiga koos
Raamatupidamises kasutatakse inimest näiteks selleks, et ta loeks andmeid ühes süsteemis ja sisestaks need teise ning teeks vahepeal ka muid toiminguid. Siinkohal võivad tarkvararobotid edukalt inimest asendada, kuna suudavad teha täpselt samu toiminguid, aga tunduvalt efektiivsemalt ja ka odavamalt. Tänu selliste protsesside automatiseerimisele ei pea inimesed tegema sisutühja tööd, vaid saavad oma energia suunata sisulistele ülesannetele.
Infotehnoloogia areng kaasa pidevalt uusi töökohti, mille täitmine Eestis on praegu üsnagi keerukas, kuna tööd on rohkem, kui ära jõutakse või osatakse teha.
Kui millalgi tuleb aeg, kus inimesed istuvad jõude ja tööhõiveprotsess on suuresti automatiseeritud tööjõu kasuks, võib robotid maksustada ja inimestele maksta lihtsalt kodanikupalka. Kuid veel seni on inimaju komplekssem ja hoomamatum kui tehisintellektid, mis suudavad jäljendada mõttemustreid, aga mitte täpselt sama hõlmavalt kui pärisaju.
Tõenäoliselt suudab tehisintellekt kunagi palju rohkem kui inimaju ja me näeme iga aastaga järjest nutikamaid masinaid ning inimesi, kes nendega töötavad.
Seotud lood
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele