Tänavune aasta saab paljudele automüüjatele olema rekordiline nii müüdud sõidukite arvu, käibe, kui ka marginaali poolest. Teisalt tekitab see ka kerget ärevustunnet, sest homset prognoosida on päris keeruline, kirjutab Nordauto Grupp OÜ tegevjuht Priit Ärmpalu Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi kvartaliraportile antud kommentaaris.
- Kasutatud autode müügiplats Kadaka teel. Foto: Andras Kralla
Tundub, et Eestis ei ole turg veel oma hinnalage saavutanud, sest Läti ja Leedu automüüjad ostavad Euroopa oksjonitelt autosid juba sama hinnaga, millega meie müüme. Autode defitsiit kasvab, sest uute autode tarneraskuste tõttu väheneb teise ringi autode osakaal turul. Eriti suurt rolli mängivad siin täisteenusliisingut pakkuvate firmade teise ringi autod.
Uusi peale ei tule ning olemasolevaid lepinguid järjest pikendatakse. Need kasutatud autod, mis turule jõuavad, ostetakse paari-kolme päevaga ning kahtlemata tõstab see olukord ka nende hinda.
Sama on uute autode turul, kus kiibikriisi tõttu on nii mõnigi uute autode müüja tunnistanud, et uued mudelid, mis turule tulevad, on juba märgatavalt kallimad kui senised. Autod on muutunud teatud mõttes investeeringuks omaette, sest paljud, kes on ostnud paar-kolm aastat tagasi omale auto, avastavad täna, et see maksab sisuliselt sama palju või enamgi veel.
See omakorda on andnud ka pankadele julgust anda ilma probleemideta välja liisinguid, sest auto on likviidne kaup.
Seotud lood
Tarneprobleemid on löönud tõsiselt kõiki automüüjaid. Kliendid on pahased ning nende rahulolu tõsta keeruline, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.