Heikki Mäki: enam kui 100 miljonit saaks eelarvesse juurde ka automaksuta
Uute maksude kehtestamise asemel võiks valitsus lüüa kaks kärbest ühe hoobiga ehk korrastada tööturg ja paisutada samal ajal riigi rahakotti, kirjutab tööjõurendi ekspert ja tööjõurendi ettevõtte Finesta juht Heikki Mäki.
Skeemitamine madalama palgaga töökohtadega käib tööjõuturul juba aastaid. Niinimetatud skeemitamine on tekkinud Eesti riigi nõudest maksta välisriigi töötajale vähemalt Eesti keskmist palka ehk 1685 eurot.
Kaja Kallase kolmas valitsus peab kõvasti vaeva nägema Kallase eelmise kahe valitsuse jäetud miljardise auguga. See oleks lihtsam, kui samal ajal ei plaaniks Kaja Kallase neljas valitsus kaevata uut mitmesajamiljonist auku.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Sõnumid võiksid olla natukene selgemad, praegu räägitakse, et on vaja 120 miljonit koguda, siis räägitakse, et maks peaks vähendama autostumist, viskas Auto100 Škoda margi müügijuhi Gert Rohtla õhku murekoha.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.