• OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,65%5 939,33
  • DOW 301,51%43 159,96
  • Nasdaq 2,24%19 470,37
  • FTSE 1001,24%8 303,26
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,08
  • OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,65%5 939,33
  • DOW 301,51%43 159,96
  • Nasdaq 2,24%19 470,37
  • FTSE 1001,24%8 303,26
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,08
  • 15.01.25, 15:00

Sten Argos: juhil on õigus armastada

Iga juht peaks armastama tulemusi, ja need ei ole lihtsalt numbrid, kirjutab EBSi õppejõud Sten Argos Äripäeva essees.
Sten Argos.
  • Sten Argos. Foto: Krõõt Tarkmeel
Juhil on õigus armastada tulemusi. Tulemuste armastamine ei ole praegusajal iseenesestmõistetav, sest see nõuab liialt pingutust ja pühendumust ning ei ole lihtne. Tulemuste armastamine kajastub tahtes näha eesmärki ja väärtustada sihikindlat elluviimist, osates sealjuures näha suurt pilti ka siis, kui kärme maailm nõuab kiireid võite.
Juht, kes armastab tulemusi, näeb neis midagi enamat kui lihtsalt numbreid – ta näeb neid kui oma meeskonna ja organisatsiooni potentsiaali realiseerumist. Tulemuste armastamine tähendab otsustamist ka siis, kui tead, et osa su otsust vihkab.
Samal ajal tuleb pidevalt leida harmooniat inimsuhete keerulises rägastikus. Tulemuste armastus ei ole pelgalt hoolimine, vaid hoolimine ka tegude kaudu. See armastus nõuab julgust ja tahet.
Excel armumise faasis
On ports väärtusi, mida järgida – need on kui maamärgid, mis aitavad juhil ja tiimil rajal püsida. Kuid väärtuste mõistmine ei ole alati ühene – üks ja sama väärtus võib tähendada eri inimestele hoopis erinevaid asju.
Avatus on ideaalne näide. Ühele on see inspiratsiooni ja arengu allikas, teisele võib aga tunduda liigse jõulisusena, mis kutsub esile vastupanu. Põlvkondade mitmekesisus on eraldi teema, mis lisab küll värvi, kuid loob ka väljakutseid samade väärtuste defineerimisel ja mõistmisel.
Kõike seda tehes pole see veel armastus – see on armumine, oma tugeva kire ja värskusega. Armastus tuleb siis, kui oled tulemustega abielus või vähemalt kokku kolinud. Armumise faasis on lihtne olla tulemuste kütkes – sihid on seatud, energia kõrgel, strateegia kirja pandud ja ilusad slaididki loodud ning kõik tundub saavutatav.
Armumine tulemustesse on kui lühike tormiline suhe, kus kirg domineerib, kuid pühendumus on veel habras. Igapäevane Excel hakkab oma näitajatega armumist süvendama ja abieluks kasvatama või siis tervendavad taamalt kehvade tulemuste karid.
Äripäeva essee
Äripäeva arvamusosas ilmuvad regulaarselt pikemas mahus põhjalikumad käsitlused ühiskonnas hetkel olulistel või üldist mõtteainest pakkuvatel teemadel. Loe Äripäeva esseerubriigis ilmunud tekste siit. Ootame kaastöid aadressil [email protected].

Seotud lood

Saated
  • 08.01.25, 11:13
Lenno Uusküla sõnum ettevõtjatele: osadest töötajatest tuleb vabaneda
Ettevõtjad peaksid vaatama rohkem enda sisse, kuidas muuta oma äri efektiivsemaks ning jätta ära hinnatõus, rääkis Luminori peaökonomist Lenno Uusküla.
Arvamused
  • 01.01.25, 07:00
“Hulk kapitali vahetab omanikku ning paljastub hulk püksata ujujaid”
Kokkuvõte Äripäeva esseedest aastal 2024
Maailm leegitseb konfliktitules, tuumasõjaoht on suurim külma sõja ajast alates. Kaitsetööstus tõstab pead. Majanduse suurvõimud jagavad tööstusharusid ja sektoreid ümber. Imelapse eest makstakse miljard. Looduse osas elame kahjumis eelarves. Äripäeva esseede retrospektiiv anno 2024.
Juhtkiri
  • 02.06.22, 16:57
Elon käsutab kontorisse, Tim lubab koju, kasum määrab
On ettevõtte juhi korraldada ja kokku leppida, kas töötaja peaks olema kodus või kontoris, kriteerium oli ja on tulemuste saavutamine, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele