• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,16%5 926,62
  • DOW 300,81%43 757,91
  • Nasdaq −0,52%18 867,59
  • FTSE 1000,77%8 147,57
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,16
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,16%5 926,62
  • DOW 300,81%43 757,91
  • Nasdaq −0,52%18 867,59
  • FTSE 1000,77%8 147,57
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,16
  • 01.02.18, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põlatud Chryslerist hinnatud klassikuks

Parim Chrysler PT Cruiseri juures on tõsiasi, et auto esindab kõike, mis 2000. aastate autodisainis valesti oli, kirjutab The Drive.
2001. aasta PT Cruiseri esitlus.
  • 2001. aasta PT Cruiseri esitlus. Foto: EPA
Väliskujundus toetub liiga tugevalt retrole, kogu auto interjöör on ümar ja ülespuhutud. Sõidukil on armatuuris isegi analoogkell, sest sellised kellad tähendavad “luksust”.
Kapoti all hirmutab ostjat aneemiline Powertechi neljasilindriline mootor, mida Chrysler tol ajal kõikidesse masinatesse toppis. Kõik need märksõnad viitavad suurtele vigadele, aga neist hoolimata või tegelikult nende tõttu on võimalik, et sõiduk on teel klassiku staatuse poole. Esmapilgul on seda raske uskuda, aga minevikust saab leida toetavaid näiteid.
1959. aasta Cadillac Eldorado.
  • 1959. aasta Cadillac Eldorado. Foto: AlfvanBeem/Wikipedia
Viiekümnendatel aastatel olid moes tiivulised autod. Kolm suurt Ameerika autotootjat olid justkui tiivasõjas, üritades suurusega üksteist üle trumbata. Hullus tipnes 1959. aasta Cadillac Eldoradoga. Pärast seda järgnes kiire langus. 1960. aastate esimeses pooles olid tiivad autodelt kadunud ja 1970. aastatel ei armastanud neid suuri kiiskavaid tänavaristlejaid enam keegi. Enamik vahetas sagedasti omanikke ja lõpetas odava ja kasutatud sõidukina mõnes metallipressis.
Samas 2018. aastal on sellised tiivulised masinad haruldused. Näiteks eelpoolnimetatud 1959. aasta Cadillac on oksjonitel oma omanikele lausa kuuekohalisi summasid sisse toonud. Sarnaselt PT Cruiseriga 2000. aastatel viis ka Cadillac 1950. aastatel disaini liiga kaugele.
Praegu ei armasta Cruiserit keegi. Enamik leiab uusi omanikke läbi kuulutuseveebide umbes paari tuhande dollari väärtuses. Teised istuvad treilerparkide hoovides oodates, et keegi nad vanarauaks veaks. PT Cruiser on muutunud autonaljade käilakujuks.
Nostalgia on samas imelik asi. Ühel päeval küsivad inimesed miks keegi ei tee enam autosid nagu seda oli PT Cruiser.
Cruiserist on ka mitmeid haruldasi variante, sest keegi ei ostnud neid. Mõnel õnnelikul ostjal on kabriolett Cruiser, mõnel teisel aga hoopis puidust (plastikust) uksepaneelidega või hoopis Dodge SRT-4 pärineva turbolaadimisega mootoriga.
Ilmselt ei jõua PT Cruiser niipea kuuekohaliste hinnanumbriteni, aga ära imesta, kui mõni ilmub kunagi välja oksjonile ühes õigete ja ajakohaste modifikatsioonidega, näiteks võlts kroomitud ilukilbid, kapotile liimitud õhuvõtja või leegikleepsudega ühes.

Seotud lood

Auto
  • 26.01.18, 14:45
Toyota Jaapani reklaam on palju lõbusam kui USA oma
16bitised videomängud ja manga versus teibi- ja seibiklet. Toyota C-HR reklaamistrateegia erinevustest kirjutab USA väljaanne Autoweek.
Auto
  • 23.01.18, 06:30
Land Rover tõmbab tootmist koomale
Jaguar Land Rover vähendab oma Ühendkuningriigi Halewoodi tehase tootmist, põhjuseks tarbijanõudluse vähenemine, mille on tinginud segadus nii diiselmootorite tuleviku kui ka Brexiti pärast.
Auto
  • 25.01.18, 15:00
Püramiidikujuline sõiduk ajaloo hämarusest
1980. aasta Pariisi autonäitus ukse ees, soovis Citroen oma kodumaist publikult üllatada. Sündis kiilukujuline meistriteos – ideeauto Karin, kirjutab Autoweek.
Auto
  • 29.01.18, 07:15
Lotuse tegevjuht: pöörane kihutamine oli testisõit
Lotuse tegevjuht kasutas vana head „proovisõidu“ vabandust, et pääseda suure kiiruseületamisega kaasnevast trahvist. Ja taas see toimis, kirjutab The Drive.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele