• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 03.06.11, 18:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspordi arendamise 7 W-d

EASi Ekspordirevolutsiooni programmis on 26 ettevõtet tänaseks läbinud sissejuhatava osa, õppinud seitsme päeva jooksul hindama oma firma ekspordipotentsiaali, õppinud planeerima ja läbi viima turu-uuringuid, jpm. Peamine sõnum, mida rahvusvahelised konsultandid taas ja taas üle rõhutavad, seostub aga väga teadliku aja ja rahaliste ressursside kulutamisega eeltööle, ilma milleta pole edukat eksporti loota.
Muuhulgas on otse ja korduvalt eri lektorite poolt välja öeldud, et ilma süstemaatilise ajateljel määratletud ja eesmärgistatud ettevalmistustööta võibki eksport kujuneda ähmaseks isevoolavaks asjaks, mida ettevõtted ei kontrolli ja mis võib kokkuvõttes tulusa äri asemel osutuda kalliks hobiks.
Siikohal edastan kõigile eksportijatele enese kontrollimiseks 7 W-d, mis esindavad inglise keelseid küsimusi ja väljendeid ja mis peaks olema detailselt läbikäidud igal ekspordiga tegeleval organisatsioonil:
<strong>Why</strong> – Miks te üldse võtate ette laienemise teistele turguele? Loodetavasti mitte selle tõttu, et koduturul hakkama ei saa!?
<strong>What</strong> – Millistele toodetele/teenustele tahate võõrturgudel keskenduda? Palun ärge püüdke eksportida kogu oma tootesortimenti!
<strong>Who</strong> – Kes saavad olema teie toodete lõpptarbijad ja kes on ostjad? Kui jätate selle distribuutorite otsustada, on väga suurt tõenäosus kõrbeda.
<strong>Where</strong> – Millistele turgudele plaanite laieneda ja milliseid turusegmente püüate? Soovitus: korraga üle ühe turu ette võtta pole mõistlik, kaotate kontrolli ega teeni suurt midagi.
<strong>Way</strong> – Milline on teie arvates parim müügivõrgu strateegia? Vältige neid kaupmehi, kes liiga lihtsalt teile ise külge kleebivad, neid ei huvita sisuline töö teie tootega.
<strong>When</strong> – Millal kavatsete alustada uuringute ja kontaktide loomisega, millal jõuda oma tootega teisele turule? Olge selles väga täpsed ja planeerige aega nädala täpsusega.
<strong>WoW</strong> – Kas suudate luua toote turustamise eduloo ja korrata seda üha uutel turgudel? Arvestage, see sõltub ennekõige teie endi motiveeritusest ja oskusest kuulata kliente ja tegutseda turul paindlikult ja kiiresti kliendi maksimaalse rahulolu nimel. See ei sõltu niivõrd teie edasimüüjatest!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele