• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,06%6 041,55
  • DOW 300,19%44 639,65
  • Nasdaq −0,13%19 628,83
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,06
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,06%6 041,55
  • DOW 300,19%44 639,65
  • Nasdaq −0,13%19 628,83
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,06
  • 28.02.13, 12:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Las hea müüja müüb, lisatööd jäägu teistele

Eelmise aasta teisel poolel otsiti ettevõtetesse üha enam müügiinimesi, et suurendada käivet. 70% juhtudel oleks aga olnud mõistlik see ära jätta, andes samas müüjatele rohkem aega otseseks müügitegevuseks ja viies miinimumini nende muud lisategevused-ülesanded, kirjutab JM Corporation OÜ tegevjuht Siim Salme. 
Võtame näiteks tüüpilise ettevõtte X, kel on viis müüjat. X soovib müügitulemusi suurendada ja palkab juurde veel viis müüjat. Protsessiga kaasnevad värbamiskulud, fikseeritud palgakulud, koolituskulud ja loomulikult ajakulu. Kahe kuu pärast selgub, et neist viiest saab hakkama vaid kaks.
Kuna X on pühendanud oluliselt oma ressurssi uute müüjate koolitamiseks ja arendamiseks, jättes olemasolevad n-ö omapäi, tekib nende müüjate seas rahulolematus ja kaks otsustab töölt lahkuda (sest põhipalgale lisanduv tulemuspalk ei tundu piisav – üldiselt põhjusel, et müügijuht ei toetanud neid piisavalt ja konkurent pakkus paremat palka). Ehk kahe kuuga ollakse tagasi seal, kus enne uute müüjate värbamist –  Xs on ikka viis müüjat, raisatud on kaks kuud ja müügikäibe kasv on olematu või minimaalne.
Ettevõte Y aga analüüsib oma viie müüja tööd ning leiab, et 50% nende ajast kulub klientide otsimisele või filtreerimisele ning administratiivsete küsimustega tegelemisele. Seepärast otsustab Y klientide otsimise ja filtreerimise teenuse osta sisse oma ala asjatundjatelt, kes on keskendunud just kliendisuhte loomisele.
Nüüd saavad viis müüjat tegelda juba filtreeritud klientidega, jõudes sama ajakuluga 50% rohkema arvu klientideni kui varem: ettevõtte käive kasvab, kusjuures enamik riskidest on maandatud.
Autor: Siim Salme, Alo Merilo

Seotud lood

Juubel
  • 03.02.25, 09:00
Keeltekool Kirjatäht 10: keeleõppest võib saada elumuutev kogemus
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele