E-kirja kasutajate igapäevane probleem, et eraisikute ja ettevõtete e-postkastid täituvad soovimatute reklaamkirjadega, on muutunud väljakannatamatuks. Soovimatu reklaami järsuks vähendamiseks võiks e-posti teel saadetava reklaami maksustada, paneb ette Masskampaaniad.neti tegevjuht Siim Kaevats.
Selle tulemusena väheneks tuntavalt soovimatu e-reklaami hulk, paraneks teenuse üldine kvaliteet ja e-reklaami väärtuspakkumine muutuks oluliselt sisukamaks. Riigikassasse koguneks lisatulu mõnikümmend kuni mõnisada tuhat eurot aastas.Maksustamisele ei kuulu ettevõtted, kelle andmebaasidega on inimesed ise vabal tahtel liitunud. Maksukohustus lasuks kõigil neil, kes edastavad internetiruumi mis tahes keelset soovimatut e-reklaami.
Sealjuures ei ole tähtis, kas e-reklaam saadetakse Eesti või välismaises serveris registreeritud domeenilt. Soovimatu e-reklaami maksustamise aluseks oleks väljasaadetavad e-kirjad, mille hulga peab deklareerima ja mille eest tuleb reklaamimaks tasuda enne kampaania algust. Kui seda ei tehta, võib soovimatu reklaami saaja esitada kaebuse, mille alusel rakendub trahvimäär deklareerimata jätmise eest.
Trahvimäär kujuneks selliselt, et deklareeritud e-reklaamimaks on 0,05 eurot ühe e-kirja eest, aga deklareerimata e-kirja eest tuleb maksta 0,5 eurot. Reklaamimaksu eirajate domeenid ja IP-aadressi kasutus Eesti internetiruumis blokeeritakse maksukohustuse täitmiseni. Maksukogujaks ehk kontrollorganiks võiks määrata Eesti Interneti Sihtasutuse.
Seotud lood
Eesti suurima e-turundusteenuseid pakkuva reklaamiagentuuri ADM Interactive tegevjuhi Riho Pihelpuu arvates ei peaks nn rämpsposti maksustama, tema hinnangul on üldmeilidele tulnud kirjade maksustamine pseudoprobleem.
IT-ettevõtja ja disainibüroo Fraktal tegevjuht Tõnu Runnel leiab, et soovimatute e-kirjadedega võitlemiseks tuleks teha kiirmenetluse korral trahv või kodanikualgatus, mis paneks spämmijaid häbiposti.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.