Tänaseks on Eesti pangandussektor väljakujunenud ja stabiilne, ent nii siseriiklikult kui üleeuroopaliselt väga tugevalt reguleeritud ja kontrollitud. Mistõttu kõrgemaid riske võttes märkimisväärset kasumit teenida pole pankadel enam võimalik, kirjutab Danske Banki ettevõtete panganduse asedirektor Andrus Soodla.
Sellises olukorras ei piisa enam, kui pank on lihtsalt vähemate või rohkemate „kraanidega“ digitaalne „toru“ ettevõtte ning tema partnerite ja klientide vahel. Pank peab osalema aktiivselt oma ärikliendi strateegia kujundamises – eeskätt nõustajana ja turu parimate praktikate vahendajana.
Tänu oma olemusele on pankadel unikaalne ülevaade sellest, mis erinevates majandussektorites tegelikult toimub. Pangad suhtlevad erinevate ettevõtetega, puututakse kokku nii suurfirmade kui väikeste äridega.
Pangad evivad strateegilist infot erinevate majandusharude ja turusegmentide arengutest, mida teatud üldistustasemega on võimalik äriklientidele edasi jagada. Saame lähtuvalt mõne lähedase sektori parimatest praktikatest nõustada mõne teise sektori kliente nende edukamaks toimetamiseks. Näiteks teades, millised on arengud hotelliturul, saame konsulteerida toitlustuse, transpordi või meelelahutuseteenuste pakkujaid. Või näiteks käibekapitali paremaks kasutamiseks soovitada lahendusi, milliseid kasutavad sektori tugevaimad ettevõtted.
Rahvusvahelise haardega pankadel on lisaks kohaliku turu spetsiifika tundmisele võimalik anda lokaalsetele klientidele soovitusi ja konsultatsioone lähtuvalt teistes riikide praktikast. Nii mõnedki Eesti majanduse edulood on olnud Skandinaavia ja Lääne-Euroopa kogemuste oskuslik kopeerimine. Edu võti peitub enamasti ärimudelis ja selles, kuidas ärimudelit ellu viiakse.
Möödunud majandusaasta aruannete koostamise ja esitamise järel on ettevõtjatel just õige hetk vaadata aruandesse, et küsida – kui palju minu äri edus või ebaedus oli rolli mu ettevõtet teenindaval pangal? Kas mu pank üldse on sisuliselt minu äri edendamiseks midagi teinud?
Iga ettevõte tegutseb omal moel. Ühed saavutavad oma eesmärgid, teised mitte. Otsides nii sektorite siseselt kui ka nende piiride üleselt parimaid praktikaid ehk viise kuidas efektiivselt oma ettevõtet majandada, on võimalik oluliselt oma ettevõtte konkurentsivõimet parandada.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.