• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,17%39 156,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,17%39 156,19
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 07.12.13, 13:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti teed ei vaja maksustamist

Pikka aega on käinud diskussioon, et praegu Eestis kehtiv raskeveokimaks tuleks asendada teemaksuga. Valitsus on aga selgitanud, et Euroopa Liidus on raskeveokimaks kohustuslik ja kõik need riigid, kel seda pole, peavad maksu lähiajal kasutusele võtma. Nii et raskeveokimaksust Eesti loobuda ei saa, kirjutab DSV Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp.
Mis puutub aga lisaks veel üldise teemaksu kehtestamisse, siis väidetavalt on valdav osa Eesti teedel sõitvatest raskeveokitest siinses registris. Seega välismaistelt vedajatelt laekuv maksutulu oleks kordades väiksem kui Eesti vedajatele langev täiendav maksukoormus. Seepärast pole teemaksu ka seni kehtestatud. Kuigi oleks huvitav tutvuda vastava statistikaga.
Mõnes teises riigis kehtiva teemaksu tõttu ei ole meil jäänud ükski vedamisotsus tegemata, küll aga on selle administreerimine üksjagu tülikas.
Ilmselt vaataksin kogu teemale teise pilguga, kui töötaksin rahandusministeeriumis ning ei saaks eelarve tulusid ja kulusid kuidagi tasakaalu. Siis võiks Euroopa Komisjoni ettepanek kehtestada igas riigis kõigile liiklejatele võrdsed teemaksud isegi meeldida.
Praegu olen aga igasuguste täiendavate maksude vastu. Et siis paraneks Eesti teede kvaliteet oluliselt, on minu arvates müüt, kuna teemaksuna kogutav raha ei saa Eesti väiksust arvestades olla märkimisväärne. Ettepanek maksustatud teelõikude kasutuselevõtmisest ei sobi aga Eestile üldse. Suunata raskeveokid seeläbi suhteliselt vähe arendatud kõrvalteedele oleks erakordselt liiklusohtlik.

Seotud lood

Uudised
  • 18.11.13, 06:17
Teemaksuoht Eesti kohal
 Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele