• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 18.11.13, 06:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teemaksuoht Eesti kohal

 Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Järg teemaksudebatiks ja esimesteks uuringuteks on jõudnud ka Eesti kätte. Sellele teemale oli eelmisel nädalal pühendatud ka konverents tehnikaülikoolis. Euroopa Komisjoni nägemuse järgi kehtiksid igas Euroopa riigis kõikidele liiklejatele võrdsed teemaksud.
"Teekasutustasu kehtestamisel Eestis tuleb see kehtestada Euroopa Komisjoni regulatsiooni järgi kõikidele vedajatele ühetaoliselt. Selle tulemusena langeksid meie kolme aasta taguse uuringu järgi teehoolduskulud riigi jaoks 90% võrra, kuid need kulud lasuksid Eesti transpordiettevõtete õlul – Eesti veofirmad maksaksid selle summa teede kasutamisega kinni, sellega tõuseb Eesti ekspordi hind," selgitas Parts.
"Võimalike tulude poolt vaadates pole ka need märkimisväärsed, umbes 20 miljonit eurot aastas. Arvestatava tulu teenimiseks peaksime teekasutusmaksu tõstma eriti kõrgele," lisas Parts.
Transpordi- ja logistikafirma DSV Baltimaade esinduse juhi Jaan Lepa seisukoht on ühene: "oleme selgelt iga täiendava maksu vastu." Tema sõnul on valitsusel kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega ka plaanita. "See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Raha hulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma," märkis Lepp.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast.

Seotud lood

Uudised
  • 18.11.13, 11:20
Teadlane: autoga kliendi kaotamise hirm asjatu
Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
Uudised
  • 18.11.13, 11:43
Transpordifirma: oleme selgelt teemaksu vastu
Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
Arvamused
  • 07.12.13, 13:55
Eesti teed ei vaja maksustamist
Pikka aega on käinud diskussioon, et praegu Eestis kehtiv raskeveokimaks tuleks asendada teemaksuga. Valitsus on aga selgitanud, et Euroopa Liidus on raskeveokimaks kohustuslik ja kõik need riigid, kel seda pole, peavad maksu lähiajal kasutusele võtma. Nii et raskeveokimaksust Eesti loobuda ei saa, kirjutab DSV Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele