Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Järg teemaksudebatiks ja esimesteks uuringuteks on jõudnud ka Eesti kätte. Sellele teemale oli eelmisel nädalal pühendatud ka konverents tehnikaülikoolis. Euroopa Komisjoni nägemuse järgi kehtiksid igas Euroopa riigis kõikidele liiklejatele võrdsed teemaksud.
"Teekasutustasu kehtestamisel Eestis tuleb see kehtestada Euroopa Komisjoni regulatsiooni järgi kõikidele vedajatele ühetaoliselt. Selle tulemusena langeksid meie kolme aasta taguse uuringu järgi teehoolduskulud riigi jaoks 90% võrra, kuid need kulud lasuksid Eesti transpordiettevõtete õlul – Eesti veofirmad maksaksid selle summa teede kasutamisega kinni, sellega tõuseb Eesti ekspordi hind," selgitas Parts.
"Võimalike tulude poolt vaadates pole ka need märkimisväärsed, umbes 20 miljonit eurot aastas. Arvestatava tulu teenimiseks peaksime teekasutusmaksu tõstma eriti kõrgele," lisas Parts.
Transpordi- ja logistikafirma DSV Baltimaade esinduse juhi Jaan Lepa seisukoht on ühene: "oleme selgelt iga täiendava maksu vastu." Tema sõnul on valitsusel kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega ka plaanita. "See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Raha hulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma," märkis Lepp.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

Haara sooduskood ja avalda tööpakkumine Eesti külastatuimas tööportaalis