Rohelisest energiast on saanud naftahindade järsu languse järgmine ohver, kuna investorid põgenevad keskkonnasõbralike ettevõtete aktsiatest.
- Sir Richard Branson Foto: Bloomberg
Brent toornafta hind on alates juunist langenud 50 protsenti ja seda vähenenud nõudluse tõttu. See on survestanud nii nafta kui ka toorainesektoriga seotud aktsiaid. See on survestanud ka rohelise energiaga seotud aktsiaid, kuna madalamad naftahinnad tähendavad väiksemaid investeeringuid alternatiivenergiatesse.
Taani tuuleturbiinide valmistaja Vestas Wind Systemsi aktsia on alates juunist kukkunud 30 protsenti. Maailma suurima päikseenergia firma Solarworld aktsia on alates juuni keskpaigast kukkunud 26 protsenti.
Investorid on tõmmanud raha taastuvenergiaettevõtete aktsiatest välja, kuid maailm peab varem või hiljem rohelist energiat rohkem hakkama kasutama. „Kui naftahinnad niimoodi langevad, vähendab see investeeringuid isegi elektriga seotud lahendustesse,” ütles alternatiivenergia investor ja Black Coral Capitali partner Rob Day CNBC-le. „Pole üllatav näha päikeseenergia aktsiaid praeguses turuolukorras langemas.”
Day lisas, et madalad naftahinnad võivad hoida investeeringuid taastuvenergiast eemal ja see pole hea uudis neile, kes loodavad turul näha uusi tehnoloogiaid.
Nafta langus kimbutab ettevõtteid ka Ameerikas. Tesla Motorsi aktsia on alates juunist langenud 12 protsenti. Eelmine nädal kirjutasid Morgan Stanley analüütikud, et madalad naftahinnad võivad Tesla müüki langetada 40 protsenti.
Need, kes on teinud suuri investeeringuid taastuvenergiatesse, kardavad, et naftahindade madalseis võib tuua ulatuslikke kahjumeid. Näiteks kritiseeris miljardär Richard Branson OPECit selle eest, et organisatsioon ei langetanud novembris naftatootmist. Bransoni sõnul üritab OPECi juhtiv liige Saudi Araabia õõnestada rohelise energia äri. „Nad on teinud seda varemgi ja see on valus,” ütles Branson The Guardianile. Väljaande teatel on Branson investeerinud taastuvenergiasse 300 miljonit naela (382 miljonit eurot).
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.