Mullu detsembri lõpus kirjutas Äripäev, et samal kuul on börsiväliselt liikunud pea 80 miljonit Tallinki aktsiat. Üsna suured tehingud on jätkunud ka tänavu jaanuaris ja veebruaris.
- Tallinki börsivälised tehingud tekitavad aktsionärides küsimusi. Foto: EPA
„Sellest on LHV foorumis kirjutatud, aga keegi ei saa aru, mis toimub,“ kommenteeris tehinguid üks täna Äripäevaga vestelnud Tallinki aktsionär.
Veel eelmisel kuul tehti Tallinki aktsiaga börsiväliselt kümneid tehinguid ning kuu lõpus liigutati kontode vahel üle 30 miljoni laevafirma aktsia, selgub
Eesti Väärtpaberikeskuse tehingustatistikast. Börsiväliseid tehinguid on tehtud oluliselt suuremas mahus kui börsitehinguid. Samal ajal ei kajastu viimastel kuudel samaväärseid osanike muutusi Tallinki aktsiaraamatus.
„Kui aktsiaraamatus muudatusi pole ehk omanik pole vahetunud, siis ei ole seda infot võimalik kuskilt näha,“ selgitas LHV Panga maakler Sander Pikkel. „Börsivälise aktsiate liikumise taga on eeldatavasti tehnilised põhjused: repolaenu kanded, makse vastu ja makseta väärtpaberikanded. Viimaseks põhjuseks võib olla näiteks ühe omaniku piires väärtpaberite kandmine ühelt kontolt teisele.“
Siia hulka võivad maakleri kinnitusel kuuluda ka kanded, kus aktsiad vahetavad börsiväliselt omanikku. „Mina ei pööraks ainult börsivälisele käibele väga suurt tähelepanu,“ toonitas ta. „Pigem tasub vaadata ikkagi muudatusi aktsiaraamatus, kust on võimalik näha muudatusi omanikeringis.“
Mullu detsembris
ostis turuvälise tehinguga 13,5 miljonit aktsiat Ain Hanschmidtile, Enn Pandile ja Kalev Järvelillele kuuluv investeerimisfirma AS Infortar, mis maksis finantsinspektsiooni andmetel 74 eurosenti aktsia kohta.
Ülejäänud ligi 36,5 miljoni samal ajal börsiväliselt liikunud aktsia kohta sai Hanschmidt toona enda kinnitusel teada Äripäeva vahendusel. „Üllatav see ei ole – börsil ikka ostetakse müüakse, ma ei tea sellest tehingust midagi,“ selgitas ta siis. „Lugesin ise ka Äripäevast.“
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.