Amazon ja Facebook on sööstnud kõigi aegade kõrgtasemele, kuid nende edu võib majandusele kasu asemel hoopis kahju tuua.
Ajal, mil kahe tehnoloogiahiiu aktsiate väärtus kasvab kiiresti, on teiste suurfirmade esimese kvartali tulemused prognoositust väiksemaks jäänud. Macy's ja
Disney on kaks suurt firmat, mis hiljuti teatasid oodatust kehvematest tulemustest. Mõned börsimaaklerid aga spekuleerivad, et selles võib süüdistada internetigigante.
"
Amazon ajab kõik segamini,” sõnas Manhattan Venture Partnersi peaökonomist Max Wolff. “Nad liiguvad tööstusest tööstusese, riisuvad sealt koore ning suruvad teised tegijad sealt välja. Amazonil on suur mõju näiteks tööhõivele ja üürihindadele. Me oleme näinud poodide jaemüügitulemuste langust, nõrkust tööturul.”
Lisaks Amazoni tohutule online-jaemüügi kataloogile, on Amazonil ka suur hulk erinevaid teenuseid erinevates tööstusharudes. Ettevõtte on nüüdseks laiendanud ka oma Amazon Prime’i võimalusi, pakkudes fotosalvestuse pilveteenust, toidukaupade kojutoimetamist, videote voogedastuse platvormi ning digitaalset muusikafailide võrgustikku.
Facebookist aga on lisaks
sotsiaalmeediaplatvormile saanud hiiglaslikku reklaamitulu tootev ettevõte. See teeb sotsiaalmeediahiiust Wolffi sõnul aga järjekordse majandusliku häirija. “Seega kontrollivad Facebook ja
Google online-reklaamindust ning Amazon 30% e-kaubaubandust,” märkis ta. “Nende uute ja põnevate tehnoloogiate puhul on pisut ebaloomulik see, et nad on nii dominantsed.”
Convergexi turustrateeg Nick Colas märkis, et tänapäevase tehnoloogiatööstuse loomus on pannud paljusid ökonomiste vastuseid otsima küsimusele nende tegeliku mõju kohta. “Ökonomistidel on keeruline määrata nende ettevõtete produktiivsuse kasvu. Need ettevõtted ei taga erilist palga- või majanduskasvu võrreldes eelkäijatega 1920ndatel ja 30ndatel,” lisas Colas.
Börsi vaatevinklist aga ei lähe tehnoloogiafirmadel üldsegi mitte hästi. “Investorite jaoks on kasv äärmiselt oluline. Nad otsivad potentsiaalselt edukaid firmasid. Edutehnoloogiatel on kindlasti see võimekus olemas,” tõdes Colas.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.