Mitmel sporditarvete ja –rõivaste tootjal läheb viimasel ajal Hiina turul väga hästi, kuna just rikkamad hiinlased vahetavad luksusbrändid välja tagasihoidlikumate ja sportlikumate vastu.
- Nike tooted on muutumas Hiinas üha populaarsemaks Foto: epa
29aastane hiinlane Alex He, kes oma sõnul võib korraga kokku osta mitme tuhande dollari eest riideid ja jalatseid, lausub, et luksusbrändid on tema jaoks minevik. „Varem ostsin ma paljude luksusbrändide kaupa, ent alates möödunud aastast olen ma soetanud pigem spordibrändide tooteid, kuna need on mugavamad ning ka moekamad,“ lausus He väljaandele Bloomberg.
He pole kindlasti ainus Hiina rikkamasse kontingenti kuuluja, kes seesuguse vangerduse teinud on. Luksusbrändidest hoidumist on promonud ka riigi valitsus eeotsas president Xi Jinpingiga. Nimelt ütlevad Hiina juhid, et kohalik ostjaskond võiks tarbimises käituda vastutustundlikumalt ning mitte osta kokku kallist kraami.
Ja tundub, et seesugune kampaania on ka edu toonud. Mitmete luksusbrändide, nende hulgas nii Hugo Bossi kui BMW müüginumbrid on Hiinas langenud. See-eest on hüppeliselt tõusnud spordibrändide nagu Nike ja Adidase müüginumbrid. Ajavahemikul septembrist kuni aprillini kerkisid Nike müüginumbrid Hiinas 27-35 protsendi võrra.
Juuni alguses teatas Nike, et on aktiivselt koostööd tegemas Hiina haridusministeeriumiga, et aidata koolitada välja rohkem kehalise kasvatuse õpetajaid. Kõik see oma tuleviku kindlustamise nimel: Nike president ja juht Mark Parker lausus, et praegune generatsioon on füüsiliselt kõige vähem aktiivne ning ettevõte tahab omakorda seda probleemi aidata lahendada.
Adidase müüginumbrid kasvasid möödunud aastal 38 protsendi võrra 2,47 miljardi euroni. Ühtlasi moodustas Hiina turg möödunud aastal 15 protsenti Adidase globaalsest käibest. 2015. aastal avas Adidas hiinas 500 uut poodi, kokku on spordibrändil Hiinas praegu 9000 kauplust. Tänavu peaks poodide arv jõudma 9500ni ehk lisatakse sama palju kauplusi kui eelmisel aastal. „Hiina klient tõepoolest hindab seda, mida ta meilt saab,“ kommenteeris Adidas Groupi juht Herbert Hainer Bloombergile.
Ka käesolev aasta pole Adidasele olnud kehv: esimeses kvartalis oli ettevõtte müüginumbrid aastases võrdluses 22 protsenti suuremad.
Analüütik Catherine Lim lausus, et seoses Hiina riigijuhtide soovitustega jätta ostmata luksuskaubad, tahavad hiinlased saada endiselt brändikaupa, mis oleks ühtaegu nii kallis kui ka praktiline. Spordirõivad sobivad selleks hästi.
Suurem terviseteadlikkus
Selgub, et lisaks spordirõivaste heale minekule läheb hästi ka kohalikul fitnessitööstusel. Kui 2009. aastal oli sealne fitnessituru kogumüük 127,2 miljardit jüaani, siis 2014. aastaks olid müüginumbrid kerkinud tervelt 84 protsendi võrra. Praegu on Hiinas ametlikult üle 3600 fitnessiklubi, mida on pea 700 võrra rohkem kui 2009. aastal.
Hiina valitsuse soov juurutada inimestes spordihuvi on väga tugevalt seotud sellega, et Peking korraldab 2022. aasta taliolümpiamänge.
„Me oleme näinud tublit kasvu, mis puudutab inimeste huvi jooksmise ja muude spordialade vastu,“ lausus Adidase Hiina esinduse juht Colin Currie.
Kodubrändid kannatavad
Ühtlasi selgub ka, et hiinlased armastavad pigem välismaiseid brände ning Adidas ning Nike on haaranud turul nõnda suure osa, et kohalikud spordirõivaste tootjad kasvavast spordihuvist eriti osa ei saa. Kuna sealne fitnessiturg on üha tugevamat kasvutrendi näitamas, on praeguseks selge, et see suurendab konkurentsi turul ning paneb kohalikud brändid veelgi suurema surve alla.
Hiina spordirõivaste tootja Peak Sport, kellel on Hiinas 6000 kauplust, teatas, et esimeses kvartalis müügikasvu polnud. Ettevõtte ebaedus süüdistati peamiselt siiski kehva ilma ning tarbijate ebakindlust riigi majandusväljavaadete osas.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.