Tesla toodetav Model S ning BMW elektriauto i3 ei pääsenud kokkupõrkekatsest parima tulemusega, mistõttu ei omistata sõidukitele turvalisuse tipptaseme märki.
Kumbki auto ei ebaõnnestunud üheski testis, ent samas polnud tulemused piisavalt head, et USA organisatsioon IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) saaks anda välja “Top Safety Picki” märgi, kirjutab CNBC.
IIHSi teatel sai Model S ühes kokkupõrketestis tulemuseks “rahuldav”, kuna turvatestis kasutatava mannekeeni torso liikus turvavööst hoolimata roolile liiga lähedale ning mannekeeni pea põrkas rooliga kokku.
“Ükski neist vigastustest poleks olnud eluohtlik, ent meie hinnangul olid need siiski piisavalt tõsised, et jätta andmata hinne “hea”,” ütles Dave Zuby IIHSist.
Tesla kõneisik teatas, et kuna teised turvatestid on Model S hiilgavalt läbinud, ei usu ettevõte, et hinne kajastab täielikult Model Si turvalisust. “Meie eesmärk on jätkuvalt toota maailma kõige turvalisemaid autosid,” ütles ta.
IIHS tõi BMW i3 puhul välja selle istmed, mis ei pruugi pakkuda sõitjaile piisavalt toetust juhul, kui autole peaks keegi tagant sisse sõitma.
Model Sil ning i3-l jäi napilt puudu, et saada turvalisuse kõige kõrgema kategooria tunnistus. Sama testi läbisid suurepäraste tulemustega näiteks Toyota Prius Prime ja Chevrolet Volt.
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.